آخرین اخبارآزادی بیاناجتماعاسلایدشوافغانستانجهانچینحقوق بشرخبر های مهمزنانمنطقه

چین: حقوق‌زنان افغانستان در خلاء تحقق نمی‌یابد

خبرگزاری دید: فو کونگ نماینده دایم چین در سازمان‌ملل گفته است که حقوق زنان و منافع آن‌ها در افغانستان در خلاء تحقق نمی‌یابد و دیپلماسی میکروفونی کمکی به حل این مشکل نخواهد کرد.

چین: حقوق زنان افغانستان در خلاء تحقق نمی‌یابد

فو کونگ نماینده دایم چین در سازمان ملل از حکومت موقت افغانستان خواست به نگرانی‌های مشروع جامعه جهانی رسیدگی و گام‌هایی را برای حفاظت موثر از حقوق اولیه زنان و دختران بردارد.
فو کونگ گفت: در بحبوحه آشفتگی ناشی از خروج عجولانه نیروهای خارجی، مقامات افغانستان برای تثبیت وضعیت امنیتی، بهبود اقتصاد و معیشت مردم و تقویت گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کرده‌اند.
وی گفت افغانستان همچنان با چالش‌های متعدد مواجه است.
فو با تاکید بر این‌که قانون امر به معروف اخیر طالبان نگرانی‌های بین‌المللی را برانگیخته است، بیان داشته است: ما باید متوجه باشیم که حقوق و منافع زنان نمی‌تواند در خلاء تحقق یابد و دیپلماسی میکروفون هم کمکی به حل مشکل نخواهد کرد.
ویبیان داشت: جامعه جهانی باید از بازسازی مسالمت‌آمیز افغانستان و بهبود اقتصادی حمایت کند، به این‌ کشور کمک کند تا علل ریشه‌ای بی‌ثباتی و توسعه نیافتگی را از بین ببرد و شرایطی را برای حفظ حقوق و منافع همه مردم از جمله زنان ایجاد کند.
او خواستار حفظ تعاملات جهان با مقامات افغانستان و افزایش تلاش‌ها جهت کمک به این کشور برای غلبه بر مشکلات شد.
فو تاکید کرده است؛دارایی‌های خارج از کشور افغانستان پول نجات مردم افغانستان است.
او همچنین خواستار حمایت از حکومت موقت افغانستان در مبارزه با تروریزم شد و از طالبان خواست تا اقدامات جدی را برای مبارزه قاطعانه با نیروهای مختلف تروریستی در قلمروش انجام دهد و از تبدیل شدن دوباره افغانستان به منطقه‌ای برای سازمان‌های تروریستی جلوگیری کند.
وی افزود: جامعه جهانی باید از افغانستان در راه‌اندازی برنامه‌های جایگزین کشت و احیای مواد مخدر و در مبارزه با قاچاق مواد مخدر جهت تحکیم بیشتر دستاوردها در مبارزه با مواد مخدر حمایت کند.
فو گفت: چین به عنوان همسایه دوست افغانستان، “آماده همکاری با کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی برای ادامه کمک به مردم افغانستان و ارتقای صلح پایدار، امنیت، توسعه و رفاه این کشور است”.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا