آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهحکومتخبر های مهمگزارش

نظری: افغانستان از وابستگی خارج و به خودکفایی برسد

خبرگزاری دید: عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد حکومت سرپرست در مراسم آغاز به کار شرکت خدمات موبایل منی آورم در کابل با بیان اینکه این‌گونه اقدام‌ها می‌تواند در رشد اقتصاد کشور تاثیر مستقیم بگذارد افزود: بر علاوه ایجاد فرصت‌های کاری برای شماری از شهروندان، سهولت‌های نیز برای مردم فراهم می‌شود. او بیان کرد که تلاش شود تا افغانستان از وابستگی‌ بیرون شود و به یک کشور خودکفا و تولید کننده تبدیل گردد.

نظری: افغانستان از وابستگی خارج و به خودکفایی برسد

به گزارش خبرگزاری دید: خدمات موبایل منی آورم ام‌روز پنج‎شنبه، ۲۹ سنبله، با حضور شماری از مقام‌های حکومتی در کابل گشایش یافت و این خدمات رسما به شمول کابل در ۲۴ ولایت کشور در هفتاد شعبه فعالیتش را آغاز کرد.

آقای نظری با تاکید بر رشد دانش، اقتصاد و صنعت در کشور بیان داشت، هر کشوری که فناوری، دانش و مهارت بیشتر داشته باشد، به همان اندازه رشد نموده و از وابستگی‌های بیرونی نجات پیدا می‌کند.

اجمل مومند، رییس شرکت خدمات موبایل منی آورم در مراسم افتتاح این شرکت بیان داشت:هدف از تاسیس این شرکت، ایجاد سهولت‌ها برای شهروندان بوده و شهروندان می‌توانند در بخش خدمات پولی از جمله ارسال پول از طریق مبایل با مبایل، انتقال پول به حساب بانکی، اجرای پول صرفیه برق، اجرای معاشات کارمندان و سایر موارد دیگر از آن کار بگیرند.

در همین حال محمد یونس مومند، عضو ارشد اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان با ستایش از این اقدام، آن را در شرایط کنونی موثر دانست و افزود: جهان به سوی تکنالوژی در حرکت است و باید از سکتور خصوصی و شرکت‌های که در این راستا فعالیت دارند، حمایت همه جانبه صورت گیرد تا دست به اقدام‌های بیشتر از این بزنند.

مومند از این شرکت خواست که نمایندگی‌هایش را در بنادر کشور و از طریق آن به کشورهای دیگر نیز فعال نماید تا تاجران و سرمایه‌گذاران هنگام انتقال اموال و کالاهای تجارتی شان بتوانند از این سهولت‌ها استفاده کنند.

از سوی هم، خان‌جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز ایجاد این سیستم را سهولت برای شهروندان به ویژه تاجران در بخش انتقال کالاهای تجارتی شان عنوان نموده، افزود: از هر تولید داخلی در کشور باید حمایت همه جانبه صورت گیرد.

از سوی هم، شاه‌پور میاخیل، رییس بخش نهادهای مالی غیربانکی بانک مرکزی افغانستان نیز گفت که تا کنون به شمول شرکت موبایل منی آورم، شش شرکت در بخش‌های مختلف افغانستان فعالیت دارد و تلاش می‌شود، تا این خدمات در تمام مناطق از جمله ولسوالی‌ها نیز گسترش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا