اسلایدشوامنیت و حوادثجنگجهانحقوق بشرصلح

۲۱ سپتامبر؛ روز جهانی صلح

خبرگزاری دید: روز جهانی صلح، که هر ساله در ۲۱ سپتامبر (۳۱ سنبله) برگزار می‌شود، فرصتی است برای تقویت ایده‌های صلح در میان همه ملت‌ها و افراد. این روز توسط سازمان ملل متحد به عنوان روزی عمومی برای توقف جنگ و خشونت در سراسر جهان اعلام شده است.

در روزگاری، صحبت از صلح جهانی است که خشونت و جنگ، ترور و تروریسم، فقر و مهاجرت، بی خانمانی و آوارگی، استبداد و خودکامگی بسیاری از دولتها و حکومتها، نقض مکرر و مستمر حقوق بشر و نهادینه شدن آن در بسیاری از مناطق جهان برخلاف منشور ملل متحد و میثاق های بین المللی می باشد، اینها همه بیانگر فاصله و نشانه های نگران کننده بین وضعیت موجود و تاسف بار کشورها و جهان و وضعیت مطلوب و عدالت خواه و صلح جوی جهانی است که مانع حرکت در مسیر صلح و عدالت پایدار می شود آنگونه که زیبندۀ این روز است.

در این روز، سازمان ملل تشویق به اجرای فعالیت‌های آموزشی و عمومی مرتبط با صلح می‌کند و درخواست می‌کند که ۲۴ ساعت آتش‌بس در همه جنگ‌ها رعایت شود. این روز فرصتی است برای تأمل در راه‌هایی که می‌توانیم به عنوان افراد و جوامع برای ایجاد جهانی صلح‌آمیز‌تر کمک کنیم.

روز جهانی صلح اولین بار در سال ۱۹۸۱ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد و اولین بار در سپتامبر سال ۱۹۸۲ جشن گرفته شد. ابتدا، این روز در سومین سه‌شنبه ماه سپتامبر، همزمان با افتتاحیه نشست‌های سالانه مجمع عمومی، برگزار می‌شد. اما در سال ۲۰۰۱، مجمع عمومی به طور رسمی ۲۱ سپتامبر را به عنوان تاریخ ثابت برای روز جهانی صلح انتخاب کرد.

هدف اصلی روز جهانی صلح تقویت ایده‌ها و فعالیت‌های مربوط به صلح در سراسر جهان است. این روز فرصتی برای جوامع بین‌المللی است تا توجه خود را بر روی راه‌هایی که می‌توانند به کاهش جنگ‌ها و خشونت‌ها کمک کنند، متمرکز سازند.

این روز که یک نماد قدرتمند برای نشان دادن امکان صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز می باشد، دولت‌ها با بهره گیری از آن می توانند به سوی اهداف صلح‌آمیز و عاری از هرگونه تبعیض و خشونت پیش بروند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا