آخرین اخباراسلایدشو

محمد(ص) پیامبری که رحمت است برای عالمیان

خبرگزاری دید: فقیر و غنی از غرب و شرق برای او فرقی ندارد، پیامبر گرامی اسلام رحمت است، نه تنها برای بشر و نه فقط در زمانی خاص؛ بلکه رحمت است برای عالمیان، حتی برای بنده ای که قرن‌ها پس از آمدنش نفس می‌کشد.

به شهادت تاریخ، پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در یکی از تاریک‌ترین اعصار بشریت، عصری که آدمیان جز شرک و بت‌پرستی، ستم به زیردستان و بردگان نمی‌شناختند و مورخین نام آن‌را «عصر جاهلی» گذاشته اند، یعنی روز جمعه ۱۷ ربیع الاول سال عام‌الفیل در شهر مکه به دنیا آمد.

به روایت اهل سنت و شیعیان، ولادت پیامبر اکرم زمان‌های متفاوتی است. به روایت اهل تسنن ۱۲ ربیع الاول مصادف با زادروز پیامبر اکرم (ص) و به روایات شیعیان ۱۷ ربیع الاول میلاد ایشان است. از این رو فاصله بین این دو تاریخ را «هفته وحدت» نامگذاری کرده‌اند.

آن حضرت در سالی که اصحاب فیل برای تخریب خانه کعبه و اشغال مکه به حجاز حمله نمودند، چشم به جهان گشود و حامل رسالتی که عصاره تمام ادیان الهی قبل از خود و خاتم تمامی انبیا و رسولان الهی گردیدند.

فقیر و غنی از غرب و شرق برای او فرقی ندارد، پیامبر گرامی اسلام رحمت است، نه تنها برای بشر و نه فقط در زمانی خاص؛ بلکه رحمت است برای عالمیان، حتی برای بنده ای که قرن‌ها پس از آمدنش نفس می‌کشد.

محمد (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) معشوق خدا و سفیر اوست که همچون معبودش تحمل گمراهی، نقص و عذاب بندگان را ندارد. پس برای هدایت همگان جان‌فشانی می‌کند؛ تا جایی که خداوند به او می‌فرماید: «لَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ أَلاَّ يَكُونُوا مُؤْمِنينَ» و من چقدر خوشبختم، که پیامبری چون تو دارم.

نبی اکرم آنقدر عزیز است که خداوند در کتاب آسمانی خود فرمود: همانا خداوند و ملائکه بر این پیامبر درود می‌فرستند؛‌ ای کسانی که ایمان آوردید بر او درود فرستید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا