آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاستمنطقه

اردوغان در آمریکا: سازمان‌های بین‌المللی حافظ صلح در حال فروپاشی اخلاقی است/ اسرائیل مردم فلسطین را قتل‌عام می کند

خبرگزاری دید: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ملل به نیویارک رفته است در دیدار با نمایندگان جامعه ترک-آمریکایی با اشاره به اینکه نهادهای حافظ صلح جهانی در حال فروپاشی اخلاقی می‌باشد اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی هیچ گام موثری را برای توقف ظلم در غزه و جلوگیری از قتل‌عام مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل بر نداشته است.

اردوغان در آمریکا: سازمان‌های بین‌المللی در جلوگیری از قتل‌عام مردم فلسطین توسط اسرائیل کاری نکرده‌اند
اردوغان در آمریکا: سازمان‌های بین‌المللی در جلوگیری از قتل‌عام مردم فلسطین توسط اسرائیل کاری نکرده‌اند

اردوغان با اشاره به گسترش اسلام‌هراسی در غرب می گوید: در سال‌های اخیر اسلام‌هراسی و بیگانه‌هراسی در کشورهای غربی بالاخص اروپا به یک اپیدمی بزرگ تبدیل شده است که آرامش شهروندان ما را تهدید می‌کند. در همین حال وی اظهار داشته است که سیستم جهانی تمام کارایی و اعتبار خود را از دست داده است.

رئیس جمهور ترکیه می گوید: “متاسفانه در حالی که این همه ظلم در حال وقوع است، هیچ واکنش خاصی از سوی دولت‌ها به جز تعداد انگشت شماری از مردم شجاع مشاهده نشد، همچنین نهادها و سازمان‌های جهانی هیچ گام موثری برای توقف ظلم در غزه و جلوگیری از کشتارهای اسرائیل برنداشتند.”

وی درباره تنش اخیر در لبنان نیز گفته است: حملات اخیر علیه لبنان و آخرین اظهارات اسرائیل مظهر تلاش آنها برای گسترش جنگ در منطقه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا