آخرین اخباراسلایدشوافغانستانچینزنان

چین: امیدواریم افغانستان به نگرانی‌های مشروع جامعه جهانی توجه کند

خبرگزاری دید: لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین گفته که دولت این کشور به حمایت از حقوق و منافع زنان در افغانستان اهمیت می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی گفته که مقامات حکومتی افغانستان بارها بر لزوم احترام و حمایت از حقوق و منافع زنان تاکید کرده‌اند.
وی افزود: ما امیدواریم که افغانستان به این تعهدات پالیسی عمل کند، به نگرانی‌های مشروع جامعه جهانی توجه کند و با طرف‌های ذیربط برای حل این موضوع از طریق مشورت دوستانه همکاری کند.
با این حال، سخنگوی این وزارت ادامه داد که حقوق و منافع زنان کل مسئله افغانستان نیست و نه علت و ریشه اصلی این مسئله.
او با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و ۱۲.۴ میلیون افغانستانی در حال حاضر سطوح بلند از ناامنی غذایی حاد را تجربه می‌کنند.
لی جیان تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید بر سخت‌ترین مشکلاتی که افغانستان با آن مواجه است تمرکز کند، بازسازی و توسعه افغانستان را ارتقا بخشد، رفاه مردم افغانستان را بهبود بخشد، واقعاً از حقوق بشری مردم افغانستان محافظت کند، و در همزمان با روحیه برابری و احترام مقامات حکومتی افغانستان را برای بهبود و تقویت حمایت از حقوق زنان و کودکان تشویق کند.
لی جیان تصریح کرد که چین به عنوان همسایه افغانستان و یک کشور مسئول، آماده است با سایر کشورهای جهان در کمک به افغانستان و ایفای نقش مثبت در بازسازی صلح‌آمیز و حفاظت از حقوق بشر در این کشور همکاری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا