آخرین اخباراسلایدشوجهانچینحقوق بشرخبر های مهممنطقه

چین:آمریکا دست از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بردارد

خبرگزاری دید: چین از آمریکا خواست که با تأمل در مورد مشکلات جدی حقوق‌بشر خود مانند نژادپرستی، خشونت با سلاح گرم، بی‌عدالتی اجتماعی و نقض حقوق پناهندگان و مهاجران به طور عملی این مشکلات را حل کند؛ به طور واقعی از حقوق بشر مردم خود محافظت کند؛ دست از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بردارد و مشارکت سازنده در همکاری‌های بین المللی حقوق بشری داشته باشد.

چین: آمریکا دست از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بردارد

به نقل از چین امروز؛ لین جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز( ۴ میزان) در نشست خبری خود گفته است: در پنجاه و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، تعداد کمی از کشورها از جمله آمریکا دست به سیاه‌نمایی در مورد وضعیت حقوق بشر چین زدند اما بیش از صد کشور به شیوه‌های مختلف مانند ایراد سخنرانی‌های مشترک و جداگانه، از موضع عادلانه چین حمایت و با سیاسی‌سازی موضوع حقوق بشر مخالفت کردند.

نماینده کوبا ضمن ایراد سخنرانی به نمایندگی از نزدیک به ۸۰ کشور تاکید کرد: امور شین‌جیانگ، هنگ کنگ و شی‌زانگ از جمله امور داخلی چین هستند. ما با سیاسی‌سازی مساله حقوق بشر، استانداردهای دوگانه و همچنین دخالت در امور داخلی دیگر کشورها با بهانه حقوق بشر مخالفیم و از همه طرف‌ها درخواست می‌کنیم که به اهداف و اصول منشور ملل متحد پایبند باشند، از اصول جهان‌شمول بودن، بی‌طرفی، عینی بودن و گزینشی نبودن پیروی کنند و به حقوق مردم همه کشورها برای انتخاب مسیر مستقل توسعه بر اساس وضعیت ملی خود احترام بگذارند.

چین نیز در سخنرانی به نمایندگی از کشورهای عضو «گروه دوستان برای گفتگو و همکاری در جهت پیشبرد حقوق بشر»، از شورای حقوق بشر خواست تا نقش خود در ایجاد اعتماد و ارتقای همکاری بین کشورها از طریق گفتگو و تبادل نظر را ایفا کند.

اوگاندا به نمایندگی از «جنبش عدم تعهد»، ونزوئلا به نمایندگی از «گروه دوستان برای دفاع از منشور ملل متحد» و گامبیا به نمایندگی از آفریقا در حمایت از موضع چین صحبت کردند. صدها کشور بار دیگر در سازمان ملل متحد در حمایت از چین این پیام‌های درست را اعلام کردند که به طور کامل نشان می‌دهد چرا کشورهای غربی شامل ایالات متحده به خاطر سیاسی کردن مساله حقوق بشر در جامعه بین‌المللی محبوبیتی ندارند و این اقدامات آنان نیز به شکست خواهد انجامید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا