آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستان

شهباز شریف در سازمان ملل خواستار مقابله با تروریزم ناشی از افغانستان شد

خبرگزاری دید: شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان خواستار تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل به‌خاطر نسل‌کشی علیه فلسطینیان و لبنان شد.

شریف در سخنرانی خود در از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا با تهدید فزاینده تروریزم ناشی از افغانستان به‌ویژه داعش و الخوارج مقابله کند.
وی همچنین خواستار حمایت بیشتر از کشورهای آفریقایی و اتحادیه آفریقا در مبارزه با تروریزم و ​​مداخلات خارجی شد و تصریح کرده که تلاش‌های حفظ صلح سازمان ملل باید قوی‌تر و موثرتر شود.
شریف از اقداماتی برای جلوگیری از جنگ بین قدرت‌های بزرگ و کاهش تنش‌های شدید به‌ویژه در آسیا حمایت کرده است.
وی از این شورا خواستار کنترل بیشتر بر سلاح‌ها و فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی شد که به گفته او احتمال و مرگ‌بار درگیری‌ها را افزایش می‌دهد.
وی در جریان سخنرانی‌اش بر لزوم وادار کردن رژیم اسرائیل به توقف نسل‌کشی آن در غزه و جلوگیری از تشدید جنگ در خاورمیانه تاکید کرده است.
نخست وزیر اسرائیل حملات اسرائیل به لبنان را به شدت محکوم کرده و بر لزوم پاسخگویی به جنایات علیه فلسطینیان و مردم لبنان پافشاری کرد.
علاوه بر این، او از شورای امنیت خواست تا طرح بی‌طرفانه‌ای را برای آتش‌بس و حل مسالمت‌آمیز جنگ در اوکراین تدوین کند.
شریف هشدار داد که تشدید درگیری ها در خاورمیانه، اروپا و جاهای دیگر، همراه با افزایش تنش بین قدرت‌های جهانی و افزایش فقر، پایه‌های نظم بین‌المللی را تضعیف می‌کند.
وی خاطرنشان کرده است: تصویب اخیر “میثاق آینده” باید با عمل دنبال شود، در غیر آن، آینده تیره و تار و خطرناک خواهد بود.
شریف با اشاره به وضعیت در جامو و کشمیر از این شورا خواست تا به نقض گسترده حقوق اساسی کشمیری‌ها پایان دهد و این‌که قطع‌نامه‌های برگزاری همه‌پرسی در این منطقه اجرا شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا