آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشورسانه‌ها

۲۸ سپتامبر؛ روز جهانی خبر با شعار «حقیقت را انتخاب کنید»

خبرگزاری دید: بیست‌وهشتم سپتامبر مصادف است با «روز جهانی خبر» که به منظور افزایش آگاهی عمومی دربارهٔ نقش و اهمیت اخبار و رسانه‌ها در جامعه ایجاد شده است.

این رویداد در سال ۲۰۲۴ با شعار «حقیقت را انتخاب کنید» از سوی رسانه‌ها و سازمان‌های حامی مطبوعات در سراسر جهان با کمپین «روزنامه‌نگاری مهم است» تجلیل می‌شود.

۲۸ سپتامبر به‌عنوان روز جهانی خبر (WND) از سال ۲۰۱۸ به‌این طرف با کمپین جهانی «روزنامه‌نگاری مهم است» همراه شده و همه‌ساله صدها رسانه از سراسر جهان از این کارزار حمایت می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه ضمن پیوستن به این کارزار جهانی گزارش داده است که این رسانه در کنار صدها انجمن‌ حمایت از رسانه‌ها و افراد متعهد شده است که آگاهی را در مورد روز جهانی خبر افزایش دهد.

مجمع جهانی توسعه رسانه (Global Forum for Media Development) نیز ضمن پیوستن به این کارزار اعلام کرده است: در دنیایی که آزادی مطبوعات به طور فزاینده‌ای در معرض تهدید قرار دارد، ما در کنار جامعه رسانه‌ای جهانی هستیم و معتقدیم که رسانه‌های مستقل و روزنامه‌نگاری حرفه‌ای به تنهایی یک خیر عمومی و ستون توسعه هستند و به جوامعی عادلانه، صلح‌آمیز و فراگیر کمک می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا