آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثتحلیلجنگجهانمنطقه

جنگ طلبی نتانیاهو، اسرائیل را به فنا می دهد

خبرگزاری دید: نتانیاهو با حمله به لبنان و گسترش تجاوزاتش به فلسطین و انجام عملیات های تروریستی در خاک ایران در اصل خود را از مخفیگاه بیرون کشید و در تیرس قرار داد و از سویی منافع متحدان خود در منطقه را با خطر مواجه کرد.

سازمان ملل در اصل در پاسخ به نیازهای اساسی کشورها در حل بحران ها و چالش هایی تشکیل شد که یک کشور به تنهایی قادر به حل آنها نیست یا بحران هایی ست که پیامدهای منفی آن دامن کشورهای اطراف یا حتی جهان را می گیرد. اینکه اکنون سازمان ملل با فاصله از رسالت اصلی خود به آلت دست امریکا و غرب تبدیل شده و در حد یک سازمان پروژه ای عمل می کند مایه درد و تاسف است: اینکه نتانیاهو چند روز پیش و در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل با صراحت و جسارت علیه کشوری چون جمهوری اسلامی ایران سخن می گوید و تهدید می کند دست بلند اسرائیل به هر نقطه ای در ایران می رسد، خود یک نیت متجاوزانه و به دور از عرف سیاسی ست و سکوت جامعه بین الملل در قبال این تهدید نتانیاهو خود تاییدی ست بر اینکه سازمان ملل به اتحاد استعمارگران متجاوز تبدیل شده است.

مشاهده این رفتار دوگانه و طنز آلود سازمان ملل سبب شد مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و لبنان با تکیه بر منابع و امکانات مادی دست داشته خود گروه های مقاومت را تشکیل دهند، با توجه به مشاهدات واقع بینانه میدانی می توان گفت گروه های مقاومت برای عدالت خواهی و دفاع از سرزمین و نوامیس خود در برابر استعمارگران قد علم کرده اند: جبهه مقاومت در اصل یک ندای عدالت خواهی در مبارزه با ظلم سوای از مرزهای جغرافیایی و فکری است. مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان و دیگر گروه های مقاومت بر اساس یک اندیشه ارزشمند انسانی بنا نهاده شده اند. بنابراین، بیهوده است اگر تصور شود با حذف فیزیکی یک رهب یا یک فرمانده می توان اصل مقاومت را نابود کرد: این قضیه در مورد ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه مقامت فلسطین(حماس) در ایران و به تازگی ترور حسن نصرالله، رهبر گروه مقاومت لبنان(حزب الله) نیز صدق می کند: حسن نصرالله یک فرد نبود که با حذفش بتوان اصل مقاومت لبنان را زمین گیر کرد، آنچه حسن نصرالله را در دنیای اسلام و در منطقه محبوب ساخت رهبری خردمندانه حزب الله برای بیرون راندن اسرائیل از جنوب لبنان بود، این اقدام نمونه بارز مبارزه ارزشمند برای دفاع از خاک و وطن است و بدون شک مورد تحسین تمام عدالت خواهان قرار گرفت.


از سویی هر کشوری دفاع از خاک خود را حق مسلم خود می داند و امریکا و غرب و سازمان ملل با استناد به مدام اصل پذیرفته شده بین المللی به نوعی به دفاع از اسرائیل بر می آیند. اینکه در خاک یک کشور عملیات تروریستی انجام دهی و در کشور دیگر هشتاد تن بمب بریزی و در ادامه با جسارت از اقدام خود دفاع کنی چیزی جز زورگویی آشکار و ناچیز انگاشتن تمامیت ارضی دیگر کشورها نیست. امروز نتانیاهو مصداق دوست نادان برای امریکا و غرب است که با جنگ طلبی خود کل منطقه و در ادامه جهان را به لبه پرتگاه نزدیک کرده است.


اینکه امریکا و غرب بخواهند بر جنگ طلبی های اسراییل و حملات گسترده آن در فلسطین و لبنان و کشتار مسلمانان بی گناه سرپوش بگذارد و از سویی حق دفاع و پاسخ دهی به اسراییل را از دیگر کشورها بگیرد به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نیست. نتانیاهو با حمله به لبنان و ترور حسن نصرالله در حقیقت مرتکب گناهی فراتر از شهادت رهبر حزب الله شد و آن تجاوز به خاک لبنان است. بنابراین، اسراییل با حمله به لبنان و گسترش تجاوزاتش به فلسطین و انجام عملیات های تروریستی در خاک ایران در اصل خود را از مخفیگاه بیرون کشید و در تیرس قرار داد و از سویی منافع متحدان خود در منطقه را با خطر مواجه کرد.

نویسنده: حفیظ الله رجبی – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا