آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثتبصرهجنگجهانمنطقه

جاسوسان موساد چگونه به حزب الله نفوذ کردند؟

خبرگزاری دید: به نقل از فایننشال تایمز: اطلاعات موساد از مسیر جذب نیروی جدید توسط حزب الله تا خروج از سایه و ارتباط با نهاد‌های اطلاعاتی مثل روسیه در جنگ سوریه، آگهی‌های ترحیم اعضای حزب الله حاوی اطلاعاتی از شهر محل تولد فرد و حلقه دوستان بوده است.

به محض شناسایی یکی از اعضای حزب الله، الگوی تحرکات روزمره او در پایگاه داده وسیعی از اطلاعات، از جمله از طریق حتی چیزی مثل ریموت تلویزیون جمع آوری می‌شد.

در طی ماه‌های اخیر، اطلاعات اسرائیل به تکنیکی دست یافته بود که به آن اجازه می‌داد حداقل به صورت متناوب محل حضور سید حسن نصرالله را شناسایی کنند.

به گفته یک مقام اسرائیلی، جنگنده‌های اسرائیلی با دستورالعمل بمباران مکانی که سید حسن نصرالله در آن حضور داشت به آسمان بلند شدند، اما این عملیات به درخواست کاخ سفید لغو شد.

دستگاه اطلاعاتی اسرائیل مجددا مکان حضور رهبر حزب الله را شناسایی کرد. او در حال حرکت به سمت پناهگاه بود که ظاهرا قرار بود نشستی با رهبران حزب الله و یک فرمانده ارشد ایرانی بخش عملیات سپاه پاسداران در آن برگزار شود.

نتانیاهو در نیویارک و در حاشیه سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل از موضوع مطلع شد. به گفته یک فرد مطلع، نتانیاهو قبل از سخنرانی در مجمع از عملیات ترور سید حسن نصرالله اطلاع داشت.

ایسین، افسر سابق اطلاعاتی اسرائیل افزود: «حزب الله در طی ده روز گذشته از بین نرفته. ما به آن‌ها صدمه زده و آن‌ها را تضعیف کرده ایم و آن‌ها در مرحله هرج و مرج و عزاداری هستند.» وی افزود: «اما آن‌ها هنوز توانمندی‌های بسیاری دارند که بسیار تهدید کننده است.»

گفتنی است که در جنگ سال ۲۰۰۶ با حزب الله، اسرائیل سه بار تلاش کرد سید حسن نصرالله را ترور کند، اما هر سه بار ناموفق بود. اما این ارتش محل رهبر حزب الله را در پناهگاهی که در زیر یک مجتمع آپارتمانی در جنوب بیروت واقع شده بود را شناسایی کرده و با ۸۰ بمب این منطقه را ویران کرد که منجر به شهادت رهبر حزب الله، شماری از فرماندهان این گروه و مردم بی‌گناه لبنان گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا