آخرین اخباراسلایدشوایرانجنگجهانخبر های مهممنطقه

وزارت خارجه ایران : پایگاه‌های نظامی و امنیتی اسرائیل را هدف قرار دادیم/ دفاع مشروع بود

خبرگزاری دید: سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره عملیات موشکی شب گذشته این کشور به اسرائیل با همتایان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خود به صورت تلفنی گفت‌و‌گو و تأکید کرد که ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی اسرائیل را هدف قرار داده است.

وزرات خارجه ایران: پایگاه‌های نظامی و امنیتی اسرائیل را هدف قرار دادیم/ دفاع مشروع بود

به نقل از ایرنا، عراقچی در این گفت‌وگوها با اشاره به بیش از دو ماه خویشتن‌داری ایران در پی شهادت اسماعیل هنیه در تهران و تداوم جنگ‌افروزی اسرائیل در غزه و گسترش آن به خاک لبنان که تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم غزه و لبنان شده، گفت: عملیات خاتمه یافته است اما اگر رژیم صهیونیستی درصدد اقدام تلافی‌جویانه برآید، پاسخ ما شدیدتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال تشدید تنش و جنگ نیست اگرچه از جنگ هراسی ندارد.

عراقچی بار دیگر خواستار تلاش تمام کشورها برای برقراری آتش‌بس و جلوگیری از حملات اسرائیل و تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه به خصوص لبنان و غزه شد.

گفتنی است، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران شب گذشته(۱۰ میزان) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان اسرائیل را هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا