آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوامنیت و حوادث

کابلوف: روسیه تصمیم گرفته طالبان را از فهرست «سازمان‌های تروریستی» حذف کند

خبرگزاری دید: ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان گفته روسیه تصمیم اصلی برای حذف طالبان را از فهرست سازمان‌های تروریستی گرفته است و مراحل قانونی مشخصی در دست بررسی است.

ضمیر کابلوف پس از نشست مشورتی فارمت مسکو گفته که دعوت از نمایندگان جنبش طالبان به نشست سران بریکس در کازان به نظر همه اعضای این بلوک بستگی دارد.

کابلوف: «وزارت خارجه [روسیه] به طور مشترک با سرویس امنیت فدرال روسیه و تعدادی دیگر از نهادهای روسیه در حال انجام اقدامات قانونی کامل برای حذف جنبش طالبان از فهرست تروریست‌ها هستند. تصمیم اصلی در این مورد قبلاً توسط رهبری روسیه انجام شده است، اما این روند باید در چارچوب قانونی روسیه انجام شود.»

وی افزوده است: دعوت به نشست بریکس با مکانیزم اجماع تعیین می‌شود. زمان اندکی باقی مانده است و این بستگی به واکنش سایر اعضای بریکس به این موضوع دارد. از این نظر، روسیه نمی‌تواند به طور یکجانبه کشورهای دیگر را بدون رضایت شرکایش دعوت کند.
به گفته وی، روسیه به ارایه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه خواهد داد و یک دسته دیگر از کالاهای ضروری را در ماه نوامبر به افغانستان ارسال خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه نوامبر، محموله بعدی کمک‌های بشردوستانه روسیه از طریق هوا به افغانستان ارسال می‌شود. این یک اقدام کمکی یکباره نیست. ما به کار روی آن ادامه می‌دهیم.
به گفته کابلوف، وضعیت بشردوستانه در افغانستان “بسیار وخیم است”.
این دیپلمات روس تاکید کرد: نه تنها روسیه، بلکه همه شرکایش در فارمت مسکو آماده هستند تا در حد توان اقتصادی‌شان به افغانستان کمک کنند.

روسیه ریاست دوره ای بریکس را در اول جنوری ۲۰۲۴ بر عهده خواهد گرفت.
این ریاست تا پایان سال ادامه خواهد داشت و شامل بیش از ۲۵۰ رویداد خواهد بود.
رویداد اصلی اجلاس سران بریکس در کازان به تاریخ ۲۲ تا ۲۴ اکتوبر برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا