آخرین اخباراسلایدشوپاکستانسفرسیاستهند

وزیر خارجه هند به پاکستان سفر می‌کند

خبرگزاری دید: اس. جی‌شنكر، وزير امور خارجه هند برای حضور در اجلاس سازمان شانگهای به پاكستان سفر می‌كند.

سخنگوی وزارت خارجه هند روز گذشته اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای (SCO) در روزهای آینده به پاکستان سفر خواهد کرد.

این اولین سفر وزیر خارجه هند به پاکستان در نزدیک به یک دهه است و در زمانی انجام می‌شود که روابط بین دو کشور بر سر مناقشه کشمیر تیره شده است.

به نقل از رویترز، رندیر جیسوال، سخنگوی وزارت خارجه هند گفت که جی‌شنکر هیئت این کشور را در اجلاس سران اوراسیا در ۱۵ و ۱۶ اکتوبر هدایت خواهد کرد، اما نگفت که آیا وی با رهبران پاکستانی در حاشیه این نشست دیدار خواهد کرد یا خیر.

دهلی‌نو اسلام‌آباد را به کمک و حمایت از شبه‌نظامیان که با حاکمیت هند در منطقه می‌جنگند، متهم می‌‌کند، اتهامی که پاکستان آن را رد می‌کند.
جی‌شنکر اوایل سال جاری گفت که هند می‌خواهد “راه‌حلی برای مسئله تروریزم فرامرزی چند ساله پیدا کند” اما افزود که این امر نمی‌تواند “سیاست یک همسایه خوب” باشد.

روابط بین دو کشور گهگاه دوره‌های گرم‌تری را پشت سر گذاشته‌اند، اما به دلیل کاهش سطح روابط دیپلماتیک در سال ۲۰۱۹ پس از لغو خودمختاری کشمیر و تقسیم آن به دو منطقه تحت مدیریت فدرال، روابط بین دو کشور را تقلیل داد.

آخرین دیدار در سطح عالی بین دو کشور در ماه می ۲۰۲۳ انجام شد، زمانی که بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه وقت پاکستان در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در ایالت ساحلی گوای هند شرکت کرد.

گفتنی است که پاکستان از هم اکنون برای برگزاری این نشست تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا