آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهایرانپاکستانچینخبر های مهمسیاستگزارشمنطقه

عباس استانکزی: آمریکا و غرب تهدیدی بزرگ برای منطقه است

خبرگزاری دید: عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست می گوید که آمریکا و غرب تهدیدی بزرگ برای منطقه است اما افغانستان آنها را ( آمریکا و غرب) شکست داده و سیاست مثبت در قبال کشورهای منطقه دارد. وی همچنین افزود: به هیچ کسی اجازه دخالت از خاک افغانستان به کشورهای دیگر را نمی دهیم و اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را نیز به دیگر کشورها نخواهیم داد.

عباس استانکزی: آمریکا و غرب تهدیدی بزرگ برای منطقه است

عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست امروز( ۱۵ میزان) در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه در کابل با اشاره به اینکه کشورها مسیرهای تجاری را برای تاجران و سرمایه گذاران افغانستان تسهیل نمایند گفت: جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های بسیاری را برای رشد و توسعه تجاری و اقتصادی افغانستان کرده‌اند و می‌خواهیم که سهولت بیشتری را در مرزهای دو کشور برای مبادله تجاری و اقتصادی فراهم نمایند.

معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست با بیان اینکه سهولت‌های بیشتری برای مبادلات تجاری با کشورهای مختلف از جمله ایران، چین، پاکستان و برخی کشورهای دیگرایجاد شده است می‌گوید حکومت سرپرست بسترهای مناسب سرمایه گذاری را برای تاجران جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها فراهم کرده است.

عباس استانکزی با بیان این مطلب که روابط تجاری و اقتصادی را نباید سیاسی کنیم افزود: با اینکه تاجران افغانستان دارای روادید معتبر برای ورود به کشور پاکستان هستند اما همه روزه بنا بر موضوعات سیاسی سرحدات پاکستان به روی تاجران افغانستان مسدود می گردد.

وی از حکومت پاکستان خواست که به طورجدی به مشکلات سرحدی در روابط تجاری و اقتصادی با افغانستان رسیدگی نموده و سهولت‌های بیشتری را برای توسعه تجاری و اقتصادی بین تاجران دو کشور فراهم نماید.

درهمین حال عباس استانکزی با تأکید بر اینکه از میان کشورهای همکار با افغانستان تنها مشکل با پاکستان وجود دارد افزود: سود تجارت و ترانزیت میان افغانستان و پاکستان برای هر دو کشور مهم است.

وی تصریح کرد که با حل شدن مشکلات میان افغانستان و پاکستان اقتصاد دو کشور رشد خواهد داشت.

معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست با اشاره به اینکه زمینه سرمایه گذاری در افغانستان برای دیگر کشورها فراهم شده است می گوید: روابط با کشورهای منطقه بهبود یافته است.

معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست برگزاری سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابو حنیفه را دستاورد بزرگ در راستای توسعه و اقتصاد کشور بر شمرد و افزود: از دیگر کشورها می خواهیم در افغانستان سرمایه گذاری نموده و در نمایشگاه های افغانستان شرکت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا