آخرین اخبارآزادی بیاناجتماعاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثایرانتحلیلحقوق بشرمنطقه

نقشه‌راه رهبر ایران و جایگاه طالبان در لزوم اتحاد منطقه ای-اسلامی علیه اسرائیل

نویسنده: حفیظ‌الله رجبی – خبرگزاری دید

خبرگزاری دید: با نگاهی عمیق‌تر به اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌توان به نقشه راه روشنی در ارتباط با آینده کشورهای اسلامی و منطقه پی برد و آن چیزی جز نابودی استقلال و تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و سلطه همه جانبه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نیست.براساس استاد موجود و تجربیات تلخ تاریخی، امریکا با بهره‌گیری از حربه شوم ایجاد تفرقه، سال‌هاست که در منطقه اهداف غیرانسانی و استعماری خود را دنبال می‌کند.

نقشه‌راه رهبر ایران و جایگاه طالبان در لزوم اتحاد منطقه ای-اسلامی علیه اسرائیل

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در نماز جمعه گذشته در تهران طی سخنانی بر لزوم تشکیل جبهه‌یی واحد توسط کشورهای اسلامی علیه اسرائیل تاکید نمود.
آیت الله خامنه‌ای افزود: کمربند دفاعی از افغانستان تا یمن و تا دیگر کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد.
رهبر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان نمود: وقتی دشمن به یک نقطه از امت اسلامی حمله می‌کند، دیگر کشورهای اسلامی باید به کمک امت اسلامی مورد ظلم و تجاوز بشتابد تا دشمن در آنجا موفق نشود.
آیت الله خامنه‌ای اظهار داشت: اگر دشمن در یک کشور اسلامی پیروز شود، با حمله به دیگر کشورهای اسلامی به تجاوزات خود ادامه می‌دهد.
وی؛ در عین حال تفرقه در امت اسلامی در سال‌های طولانی را به نفع دشمنان اسلام دانست.
با نگاهی عمیق‌تر به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌توان به نقشه راه روشنی در ارتباط با آینده کشورهای اسلامی و منطقه پی برد و آن چیزی جز نابودی استقلال و تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و سلطه همه جانبه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نیست.
براساس استاد موجود و تجربیات تلخ تاریخی، امریکا با بهره‌گیری از حربه شوم ایجاد تفرقه، سال‌هاست که در منطقه اهداف غیرانسانی و استعماری خود را دنبال می‌کند.
این مساله در مورد افغانستان شاید بیشتر از دیگر کشورهای اسلامی صدق کند: تشکیل کنفرانس بن برای تاسیس نظام سیاسی جدید در افغانستان در سال دو هزار و یک میلادی و عدم دعوت از طالبان به عنوان یک طرف جنگ در افغانستان، ادعای حمایت از دموکراسی در افغانستان اما ارتباط مخفیانه با طالبان، تجهیز ارتش افغانستان و جنگجویان طالبان به صورت همزمان، توطئه علیه دولت کرزی به دلیل امتناع رئیس جمهور وقت از امضای پیمان استراتژیک با امریکا، تحمیل پیمان استراتژیک به اشرف‌غنی در بدو ریاست جمهوری اش، غارت منابع معدنی افغانستان به شمول اورانیوم طی بیست سال اشغال افغانستان، سرنگونی دولت غنی و در تازه ترین مورد تمویل گروه های تروریستی برای رقیب تراشی برای طالبان همه و همه دلایل محکمی‌ست از لانه کردن مار سمی امریکا در افغانستان و در ادامه ایجاد تهدید بزرگ برای همسایگان و منطقه!
در چنین وضعیتی خیلی دردناک است اگر طالبان از گذشته افغانستان درس نگیرد و چشم به توافق صلح خود با امریکا داشته باشد.
از سویی هم طالبانی که سال‌های سال جنگجویانش را به شوق جهاد با کفار و عمدتا امریکا در افغانستان به میدان می فرستاد نباید فراموش کند همان امریکا امروز در جبهه حق علیه باطل طرف اسرائیل ایستاده است و تصور نمی شود کفر دیروز امروز تغییر ماهیت داده باشد.
خردمندانه آن است طالبان امروز به عنوان گروهی که زمام امور در افغانستان را به دست دارند جبهه واحد اسلامی برای مقابله با جنگ افروزی های اسرائیل را نادیده نگیرند و به چند محکومیت ساده اکتفا نمایند.
جنگ اسرائیل امروز علیه کل اسلام است و لبنان و فلسطین نقطه شروع است. میدان واقعی جهاد امروز لبنان و فلسطین مظلوم به عنوان بخشی از امت اسلامی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا