آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

آغاز کار پروژه برق آفتابی در ولسوالی سروبی کابل

خبرگزاری دید: کار پروژه برق آفتابی ۲۲٫۷۵ میگاوات برق در ولسوالی سروبی کابل رسما با حضور ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس الوزراء حکومت سرپرست، ریاست عمومی برشنا و شماری از مقام‌های حکومت افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر گفت که افغانستان در حال حاضر میزان زیادی از برق مورد ضرورت خود را از کشورهای همسایه خریداری می‌کند اما تلاش‌ها جریان دارد تا با عملی ساختن این‌گونه پروژه‌ها، افغانستان در بخش تولید برق به خودکفایی برسد و در آینده به عنوان کشور صادرکننده برق تبدیل شود.

معاون اقتصادی رییس وزیران نیز افزود که افغانستان منابع خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله تولید برق دارد و از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان خواست که در افغانستان روی تولید برق سرمایه‌گذاری کنند.

ملا برادر نیز افزود: شرکت‌هایی که در حال حاضر روی تولید برق در افغانستان کار می‌کنند، مطابق قرارداد عمل نموده و بیشتر روی کیفیت و سرعت آن کار کنند تا مشکلات کنونی شهروندان کشور در بخش انرژی برق حل گردد.

در همین حال عبدالباری عمر، سرپرست ریاست عمومی برشنا نیز در این برنامه افزود که تلاش‌ها به هدف خودکفایی افغانستان در بخش تولید برق جریان دارد.

آقای عمر افزود که به تمام مشکلات برق رسیدگی می‌شود و از شهروندان نیز خواست که در این عرصه، همکاری کنند.

سرپرست ریاست عمومی برشنا نیز بیان داشت که در حال حاضر کار روی چندین پروژه تولید برق در افغانستان جریان دارد و امیدوار اند که در آینده نزدیک مشکلات کمبود برق در سطح کشور به ویژه پایتخت حل گردد.

عبدالباری عمر نیز افزود که برشنا باید از سیاست دور باشد هنوز کشورهای جهان در بخش تولید برق در افغانستان همکاری درستی نکرده و او یکبار دیگر نیز از کشورها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواست که روی تولید برق در داخل افغانستان کار کنند.

سرپرست ریاست عمومی برشنا افزود که قرار است کار این پروژه تا یک سال دیگر به پایه‌ اکمال برسد و افزود که برنامه‌هایی به هدف آغاز کار بند دوم سروبی نیز روی دست است.

آقای عمر نیز افزود که در حال حاضر افغانستان به پنج هزار میگاوات برق ضرورت دارد که درصدی کمتر آن از منابع داخلی کشور تمویل می‌شود.

به گفته‌ی او، این پروزه ۱۸٫۲ میلیون دالر هزینه برداشته که از سوی شرکت ۷۷ ترکی و یک شرکت داخلی کارش آغاز شده و تا یک سال دیگر، تکمیل می‌شود.

کار این پروژه در حالی آغاز می‌شود که شهروندان، به ویژه پایتخت نشینان همواره از کمبود برق شکایت داشته اند.

گزارش: احمدی – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا