آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادثحکومتگزارش

نصب دست‌گاه‌های جی‌پی‌اس در موترها، برای جلوگیری از سرقت اموال

خبرگزاری دید: رییس عمومی شرکت‌های امارتی در برنامه امضای قرارداد نصب قفل‌های جی‌پی‌اس در موترها و نیز افتتاح برنامه گسترش کُد و آدرس پستی در کابل گفت که با نصب دستگاه‌های جی‌پی‌اس در موترهای باربری در سطح کشور، از سرقت‌ اموال به ویژه کالاهای تاجران جلوگیری می شود.

مولوی احمد جان بلال، رییس عمومی شرکت‌های امارتی که امروز چهارشنبه، ۱۸ میزان، در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در این برنامه افزود که با نصب این قفل‌ها، تلاش می‌شود تا از سرقت اموال جلوگیری صورت گیرد.

به گفته‌ی رییس عمومی شرکت‌های امارتی، پس از نصب این قفل‌ها، مالکان اموال می‌توانند موقعیت اصلی موترها را نیز پیدا کنند و در مورد آن معلومات بدست بیاورند.

به گفته‌ی بلال، ریاست افغان پُست مصمم به ایجاد یک هزار و ۴۰۵ کد پُستی در کشور بوده و تلاش دارد تا این خدمات در سراسر کشور گسترش یابد.

آقای بلال نیز افزود:« شرکت امارتی افغان پُست کد شش رقمی جدید را ایجاد کرده که خوشبختانه مورد تایید اتحادیه بین المللی پُست نیز قرار گرفته و پس از آن در خدمات پُستی ملی و بین المللی از آن استفاده خواهد شد.»

او افزود که قفل‌های هوشمند، با سیستم موقعیت یاب جهانی(جی‌پی‌اس) عیار بوده که در وسایط باربری نصب خواهند شد و این امر در بلند بردن سطح ایمنی کالا های تجاری، کاهش هزینه ها و توسعه ترانزیت نقش مهم خواهد داشت.

پیش از این در افغانستان از کد پُستی چهار رقمی استفاده می‌‍‌شد که برای ارائه خدمات معیاری مناسب نبود، اما اکنون که کُد پُستی شش رقمی جدید ساخته شده که برای ارائه خدمات معیاری مطابق به تکنالوژی روز مناسب می‌باشد.

این برنامه که در هماهنگی وزارت‌های ترانسپورت، مالیه و شرکت افغان پُست صورت گرفته، به گفته‌ی مسئولان، قرار است به زودی کار عملی آن نیز آغاز شود که سهولت‌های زیادی برای موترداران و تاجران فراهم خواهد شد.

در همین حال برخی از رانندگان موترهای باربری نیز با استقبال از این اقدام حکومت، می‌گویند که نصب قفل‌های هوشمند (GPS Lockers)در موترها می‌تواند بر علاوه جلوگیری از سرقت اموال، از اعتبار بین‌المللی نیز برخوردار باشد.

گزارش: احمدی – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا