آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثایرانجهانسیاست

هریس: ایران بزرگترین تهدید برای امریکا است

خبرگزاری دید: کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که به نظر او ایران، نه چین، بزرگترین تهدید برای ایالات متحده است. این اظهارات هریس، واکنش های مختلفی را در میان طیف های سیاسی آمریکا برانگیخت.

به گزارش وب سایت «پلیتیکو»، هریس در مصاحبه ای با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی بی اس»، اظهار داشت که ایران با توجه به عملکردش در منطقه، خطر اصلی برای امنیت آمریکا محسوب می شود. او به حمله موشکی ایران به اسرائیل در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: «دست ایران به خون آمریکایی ها آغشته است و ما باید مطمئن شویم که ایران هرگز به یک قدرت هسته ای تبدیل نشود.»

این موضع هریس با مخالفت گسترده ای از سوی سیاستمداران و کارشناسان امنیت ملی مواجه شد. ربکا هاینریش، از اندیشکده «بنیاد هادسون» گفت: «ایران تهدیدی جدی است، اما به هیچ وجه نمی توان آن را با چین مقایسه کرد. چین یکی از بزرگترین اقتصادها و ارتش های جهان را دارد و در حال گسترش نیروی دریایی و تسلیحات هسته ای خود است.»

هریس در حالی به پیکار های انتخاباتی می پردازد که رقیب او دونالد ترامپ نیز در این اواخر انتقادهایی را نیز به دولت بایدن برای لطمه زدن به سیاست پیش روی هریس در انتخابات آینده وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا