آخرین اخبارآزادی بیاناجتماعاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرخبر های مهمزنانعدلی قضایی

یوناما: شمار زندانیان در پلچرخی روزانه افزایش می‌یابد

خبرگزاری دید: یوناما از تعهد اداره امور زندان‌های اداره حکومت سرپرست در خصوص بهبود وضعیت زندانیان و تامین دسترسی مداوم تیم‌های حقوق بشر به زندان‌ها استقبال کرد. به گفته یوناما، شمار زندانیان در پلچرخی رو به افزایش است، چنان‌که روزانه آمار زندانیان پذیرفته شده در تناسب با شمار زندانیان آزادشده بیشتر می‌باشد.

یوناما: شمار زندانیان در پلچرخی روزانه افزایش می‌یابد

هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) از گفت‌وگو با اداره تنظیم امور زندان‌های اداره حاکم در افغانستان که بیان‌گر تعهد قاطع مسئولان این اداره به همکاری و گفت‌وگوی مداوم در راستای بهبود وضعیت زندانیان و دسترسی تیم‌های حقوق بشر ملل متحد به زندان‌ها استقبال کرد.
روزا اوتنبایوا، نماینده ملل متحد برای افغانستان و رییس یوناما گفت: “نظارت و گزارش‌دهی از وضعیت حقوق بشر بخش مهم ماموریت اعطا شده برای ما  از جانب شورای امنیت ملل متحد می‌باشد، و من از تعهد دوامدار اداره تنظیم امور زندان‌ها در خصوص حصول اطمینان  از دسترسی لازم تیم‌های حقوق‌بشر ما به زندان‌ها در سراسر کشور به شمول زندان‌های زنان استقبال می‌کند.”
اوتنبایوا روز سه‌شنبه در صحبت با رییس اداره تنظیم امور زندان‌های اداره حاکم شماری از نگرانی‌ها را مطرح کرد، از جمله عدم موجودیت خدمات کافی مساعدت حقوقی برای زندانیان آسیب‌پذیر به‌ویژه زنان، نیاز برای تخصصی شدن خدمات زندان‌ها به منظور حفاظت بهتر از حقوق اساسی زندانیان، و این که چگونه چالش‌ها در سیستم عدالت جزایی فشار بی‌اندازه را روی زندان‌ها وارد می‌کند.
وی از زندان پلچرخی که در آن بیشتر از ۵ هزار زندانی نگهداری می‌شوند، بازدید کرد.
به گفته یوناما، شمار زندانیان در پلچرخی رو به افزایش است، چنان‌که روزانه آمار زندانیان پذیرفته شده در تناسب با شمار زندانیان آزادشده بیشتر می‌باشد.
اوتنبایوا همچنین با زندانیان زن ملاقات و به‌طور مستقیم مشکلات آن‌ها از جمله کمبود مساعدت‌های حقوقی قدردانی شنید.
رییس یوناما در ادامه تاکید کرد: “تلاش‌ها را بایست بر روی مبارزه با علل اساسی زندانی شدن بیش از حد متمرکز سازیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا