آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاستمنطقه

چین: تایوان با هیچ شرطی تبدیل به یک کشور نخواهد شد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه چین در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که اصل “چین واحد” یک هنجار اساسی در روابط بین المللی و مورد اجماع عمومی جامعه بین المللی است. تایوان هرگز یک کشور نبوده و در هیچ شرطی نیز به یک کشور تبدیل نمی شود و اصلاً مفهومی به اسم “حاکمیت” برای آن وجود ندارد.

چین: تایوان با هیچ شرطی تبدیل به یک کشور نخواهد شد

“مائونینگ” سخنگوی وزارت خارجه چین امروز ( ۱۹ میزان) در نشست خبری خود در واکنش به سخنان اخیر رهبر منطقه تایوان گفت: «لای چینگ‌ته» در سخنرانی اخیر خود به عمد روابط تاریخی دو طرف تنگه تایوان را از هم گسست و بار دیگر به تکرار عبارت‌های “وابسته نبودن به یکدیگر” و “حفظ حاکمیت” پرداخت تا به این شکل با تبلیغ مغالطه “جدایی تایوان”، موضع سرسختانه خود در قبال «جدایی تایوان» و نیات شوم خود برای دستیابی به دستاوردهای سیاسی حتی به قیمت تشدید تنش در تنگه تایوان را نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزوده است: اصل “چین واحد” یک هنجار اساسی در روابط بین‌المللی و مورد اجماع عمومی جامعه بین‌المللی است. تایوان هرگز یک کشور نبوده و در هیچ شرطی نیز به یک کشور تبدیل نمی شود و اصلاً مفهومی به اسم “حاکمیت” برای آن وجود ندارد. پایبندی به اصل چین واحد در کنار مخالفت با  “دو چین” و “یک چین و یک تایوان”، موضع همیشگی ما در مورد مبادلات تایوان با کشورهای خارجی و مشارکت آن در فعالیت‌های بین‌المللی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا