آخرین اخباراجتماعاسلایدشوجنگحقوق بشرخبر های مهمزنانصحتکودکانمنطقه

هشدار پزشکان بدون‌مرز: با ادامه حملات رژیم اسرائیل فاجعه انسانی رخ می‌دهد

خبرگزاری دید: لونا حماد، هماهنگ کننده امور پزشکان بدون مرز در لبنان با بحرانی توصیف کردن شرایط انسانی در لبنان گفت که حملات رژیم اسرائیل به لبنان بیش از یک میلیون نفر را آواره و آنها را مجبور به زندگی در شرایط “غیر قابل توصیف” کرده است. وی هشدار داد که اگر حملات ادامه یابد، فاجعه رخ خواهد داد.

هشدار پزشکان بدون‌مرز: وضعیت صحی در لبنان بحرانی‌ست/ با ادامه حملات اسرائیل فاجعه رخ می‌دهد

به نقل از انادولو؛ حماد هماهنگ کننده امور پزشکان بدون مرز، وضعیت انسانی در لبنان را بحرانی توصیف کرده و گفته است: ما شاهد بحرانی عمیق هستیم که در آن نیازهای مردم بسیار بیشتر از منابع موجود است. بیش از ۱ میلیون آواره از مناطق مختلف، تحت تأثیر بمباران و خشونت قرار دارند. این افراد به دنبال سرپناهی در جنوب لبنان، دره بقاع و حومه جنوبی بیروت هستند.

حماد خاطرنشان کرد که بیش از ۸۰۰ پناهگاه و مدرسه برای افرادی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده و گریختند، برپا شد.

او گفت: وضعیت در لبنان غیرقابل توصیف است. بسیاری از آوارگان در شرایط غیربهداشتی زندگی می‌کنند. آنها حتی برای نیازهای اولیه مانند آب تمیز، غذا و بهداشت با چالش‌های جدی مواجه هستند. امکانات بهداشتی که برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها حیاتی هستند، در دسترس نیستند.

حماد در ارزیابی خود تاکید کرد که سیستم مراقبت‌های بهداشتی لبنان توانایی پاسخگویی به این بحران را ندارد و منابع موجود کافی نیست.

حماد گفت: ما برای دریافت کمک های بیشتر به لبنان و کمک های بشردوستانه از کشورهای دیگر با مشکل مواجه هستیم. به کمک‌های فوری پزشکی بیشتری نیاز داریم.

او افزود: از قبل یک بحران در لبنان وجود داشت. اکنون وضعیت بحرانی‌تر است. اگر (حملات) ادامه یابد، وضعیت فاجعه‌بار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا