آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادثپاکستان

آمادگی‌ها برای برگزاری نشست شانگهای در پاکستان تا دو روز دیگر

خبرگزاری دید: وزارت خارجه پاکستان تایید کرد که ۷ نخست‌وزیر، از جمله نخست وزیران چین و روسیه در نشست دو روزه شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد شرکت خواهند کرد.

نخست وزیران بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبیکستان به همراه معاون اول رییس جمهور ایران و وزیر امور خارجه هند نیز حضور خواهند داشت.
شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، ریاست ۲۳مین نشست شورای سران دولت‌ها را در ۱۵ تا ۱۶ اکتوبر به عنوان رییس فعلی سازمان همکاری شانگهای بر عهده خواهد داشت.

همچنین در حاشیه این اجلاس، دیدارهای دوجانبه با مقامات کشورها نیز برنامه‌ریزی شده است.
وزارت خارجه پاکستان گفته است: «نشست شانگهای همکاری‌های جاری در زمینه اقتصاد، تجارت، محیط زیست و پیوندهای اجتماعی و فرهنگی را بررسی خواهد کرد.
رهبران همچنین تصمیمات سازمانی را برای تقویت روابط بین کشورهای عضو اتخاذ خواهند کرد.

این نخستین کنفرانس بزرگ منطقه‌ای است که پاکستان در سال‌های اخیر از آن میزبانی می‌کند.

به نقل از اکسپرس تریبون، در پی حمله تروریستی اخیر در کراچی که منجر به کشته شدن دو مهندس چینی شد، دولت پاکستان در اسلام‌آباد و راولپندی سه روز تعطیل رسمی اعلام کرده است.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که بر بنیاد گزارش‌ها، دولت پاکستان از حکومت سرپرست افغانستان برای حضور در این نشست دعوت نکرده است.
سازمان همکاری شانگهای که در سال ۲۰۰۱ توسط چین، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی تاسیس شد، هدفش ارتقای ثبات و همکاری منطقه‌ای است.
افغانستان، بلاروس و مغولستان به عنوان اعضای ناظر این سازمان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا