آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانجهانسیاستگزارشمنطقه

نشست «افغانستان همدل» ؛ در حمایت از فلسطین و لبنان/ همه در مقابل اسرائیل می‌ایستیم

خبرگزاری دید: حجت الاسلام وحیدی مسئول بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران با اشاره به توصیه‌ی رهبر جمهوری اسلامی ایران که گفته‌اند کمربند مقاومت را از افغانستان تا یمن ببندید تأکید کرد که “ملت اشغالگر‌ستیز افغانستان در مقابل غده سرطان منطقه (اسرائیل) و در کنار برادران مسلمان خود می ایستد.” وی افزود: “افغانستان جزء کشورهای عضو لاینفک مقاومت بوده و است.”

نشست «افغانستان همدل» ؛ در حمایت از فلسطین و لبنان/ همه در مقابل اسرائیل می‌ایستیم

نشستی تحت عنوان “افغانستان همدل” با حضور شخصیت‌های علمی، سیاسی و رسانه‌ای کشور در شهر مشهد، ایران با محوریت حمایت از مواضع رهبرجمهوری اسلامی ایران در دفاع از استقلال و عزت‌طلبی کشورهای اسلامی و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل تشکیل شد و حمایت خود را از مقاومت اسلامی و مردم مظلوم در غزه و لبنان اعلام کردند.

در این جلسه، جمعی از شخصیت‌های برجسته دینی، اساتید دانشگاه و حوزه، علمای شیعه و اهل سنت، نخبگان جامعه مهاجر افغانستانی و خبرنگاران از ایران و افغانستان حضور داشتند.

حجت الاسلام وحیدی، مسئول بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران در این کنفرانس گفت: نقشه‌هایی که آمریکا و غرب برای منطقه کشیده بودند توسط عملیات الاقصی و گروه‌های شجاع همچون حزب الله، نقش بر آب شد.

وی با بیان این مطلب که مقاومت و خون شهدا دستاوردهای زیادی برای امت اسلامی داشته است افزود: ح.ادث اخیر در منطقه همانند مقابله پیامبر در جنگ خندق است .

اقای وحیدی در قسمتی از سخنانش اشاره داشت که کمک‌های مالی کفار و پشتیبانی غرب از رژیم صهیونیستی برای جنایت آشکار در غزه و لبنان همچنان ادامه دارد.

مولوی توانا از چهره های دیگر حاضر در این نشست با تأسی به آیت قران که می فرماید:: شما با ترک جهاد ضرری به خداوند نمی زنید چرا که خداوند تواناست تأکید نمود که بیت المقدس قلب تپنده امت اسلامی‌ست اما دشمنان اسلام طی یک توطئه خطرناک آن را اشغال کردند.

وی با اشاره به اعتراف استاد دانشگاه حیفا خطاب به رژیم اشغالگر که گفته است: حکومتی نبود حکومتی را ساختند، سرزمینی نبود سرزمینی را ساختند، جز جعل تاریخ چیزی نیست افزود: نه تنها افغانستان بلکه تمام امت مسلمین باید در برابر ظلم کنونی اشغالگران به طور عمومی بسیج شوند ورنه در پیشگاه خداوند جوابی ندارند.

مولوی توانا تأکید نمود که اگر امروز جهاد و پاسداری در برابر جنایات اسرائیل صورت نگیرد، فردا این توحش دامن تمام جهان را میگیرد.

محمد ظاهر وحدت از چهره‌های سیاسی کشور نیزبا حمایت از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: سخنان رهبر ما را به یاد روزهای گذشته خودمان می اندازد همانطور که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بدنبال آن جنبش آزادی در افغانستان از دره صوف آغاز شد ومردم افغانستان در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق به ندای حضرت امام لبیک گفتند و روانه جبهات مقدس شدند کنون نیز از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران حمایت همه جانبه نموده و در کنار محور مقاومت می ایستیم.

عبدالشهید ثاقب از چهره‌های رسانه‌ای کشور نیز در این نشست گفت: مردم افغانستان سالها دربرابر استعمارگران ایستاده و سرزمین مقاومت گران است و ما بار دیگر در کنار مقاومت فلسطین و لینان می‌ایستیم.

وی تأکید داشت که من به عنوان اهل رسانه از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنم.

در ادامه این نشست اقای احمدی از چهره‌های فرهنگی مهاجرین کشور در ایران گفت: انچه در غزه و لبنان جریان دارد به لحاظ ادبیات دینی، جهاد عین می باشد ودفاع از مظلوم در برابر ظالم فرض عین است.

وی با اشاره به جنایت رژیم اسرائیل در فلسطین ولبنان تأکید نمود که بدون شک و تردید ایستادگی در برابر این دشمن کودک کش ضروریست.

آقای احمدی تأکید داشت که  در طول دهه‌ها ملت افغانستان درد و رنج اشغالگری را چشیده است، پس در کنار فریاد رهبر ایران می ایستیم و با اعتقاد به کلمه توحید در کنار مقاومت خواهیم ایستاد و در برابر جبهه کفر می ایستیم.

در پایان این نشست بیانیه ای ۵ ماده ای ذیل نیز منتشر شد.

  1. دشمنان زبون جبهه استکبار بدانند که ما هرگز ملت مسلمان فلسطین و لبنان را تنها نگذاشته و با تاسی از آیات و روایات اسلامی تا جان در بدن داریم همراه و همگام با مردم فلسطین و لبنان و تمامی آزادگان عالم پرچم مقدس جبهه مقاومت اسلامی را برافراشته و برای ترویج آرمان شهدا و مکتب عاشورا و صیانت از دست آورد های جبهه مقاومت اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
  2. دنیای استکبار بداند که با حذف رهبران، فرماندهان و مجاهدین جبهه مقاومت اسلامی نه تنها خللی در اراده جبهه مقاومت پدید نخواهد آمد بلکه با جوشش این خون های مقدس هزاران هنیه و نصر الله قد برافراشته و راه شهیدان را تحکیم خواهند بخشید
  3. آمریکا و عیادی منحوس آن بدانند که به گواهی تاریخ و شهادت قرآن آتش ظلم و ستم پایدار نمانده و با الهام از کلام الهی “الصبح الیس الصبح بقریب” سپیده دم پیروزی مستضعفان بر مستکبران خواهد دمید
  4. به آن دسته از سران کشور های اسلامی که در حمایت از مردم فلسطین و غزه کوتاهی میکنند که با اعتماد و اتکاء به خدای لایزال از دنباله روی و فرمانبری جهان استکبار دست کشیده و همراه و همگام با امت اسلامی، عزت و عظمت جهان اسلام را به عالمیان ابلاغ نمایند
  5. امت اسلامی و ملت های مسلمان بدانند که اقتدار اسلامی تنها در سایه وحدت و همدلی میسر خواهد شد و تفرقه جز شکست و خسران پیامدی در بر نخواهد داشت، باشد که با اتحاد و همدلی و پرهیز از اختلافات مذهبی، قدرت و اقتدار امت اسلامی تحکیم و توسعه یابد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا