آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثایرانتحلیلمنطقه

دشمن مشترک ؛ برادری میان دو ملّت افغانستان و ایران را نشانه رفته است

خبرگزاری دید: بدون شک؛ پیوند ناگسستنی میان دو ملّت افغانستان و ایران و حمایت از یکدیگر در مراتب مختلف، دشمن مشترک را وادار نموده است تا وحدت و برادری دو ملّت را با تنوری‌های شوم توطئه هدف قرار دهند. بصیرت فردی آحاد شهروندان دو کشور می‌طلبد تا با دشمن‌شناسی و همچنین در صف واحد از برادری و وحدت میان دو ملت افغانستان و ایران دفاع نمائیم.

"افغان‌هراسی" پروژه دشمن مشترک دو ملّت

چندی‌ست که موضوع “افغان‌هراسی” در گستره فضای روانی جامعه میان دو ملّت ایران و افغانستان برجسته گردیده است. در این میان تعداد معدودی از شهروندان دو کشور برای خوش‌خدمتی به رسانه‌های غربی و همچنین سازمان‌های استخباراتی بیرونی از یکدیگر پیشی گرفته‌اند.

در آخرین مورد انتشار تصاویری مبهم در صفحات مجازی توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد. این تصاویر و دستان پشت‌پرده این بازی‌های روانی تلاش کردند تا اینگونه وانمود نمایند که تعدادی از مهاجرین افغانستانی که قصد ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند از سوی مرزبانان ایران کشته و زخمی شده‌اند.

این خبر به سرعت در فضای‌عمومی انتشار یافت و رسانه‌های معاند به طور هدفمند به پخش و نشر آن پرداختند.

این موضوع در حالی سرخط خبرهای خارجی قرار گرفت که هیچ منبع رسمی از سوی دو کشور صحت این خبر را تایید و یا رد ننمودند. در همین حال تصاویر و کلیپ‌های منتشر شده نیز نمی‌توانست مستند باشد.  

در همین حال حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و سفیر ایران در کابل شامگاه روز گذشته صحت این خبر را رد نمود که به دنبال آن نیروی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز وقوع این حادثه را تکذیب کرد.

انتشار و پرداختن به این‌گونه اخبارجعلی به ادامه جوسازی‌های مسموم “افغان هراسی” اهداف شومی را دنبال می‌کند که به نفع دو ملّت نخواهد بود.

دشمن مشترک دو ملّت همیشه وقت به دنبال ایجاد تنش میان دو کشور بوده است از طرفی غرب به سرکردگی آمریکا در خلق فجایع انسانی و همچنین تئوری توطنه در قبال دو کشور تا کنون از هیچ ترفندی دریغ نکرده است.

با اینحال؛ دشمن‌شناسی رکن‌اساسی تحکیم ثبات و امنیت یک جامعه است. از این پس منظر، روان جمعی یک جامعه نباید به طور آنی دستخوش تبلیغات شوم دستگاه‌های استخباراتی معاند قرار گیرد. از طرفی بر نخبه‌گان دو کشوراست که در چنین بحران‌هایی افکار عمومی را از دسایس پشت پرده اگاه نموده و اجازه یکه تازی به رسانه‌های معاند و همچنین وابستگان داخلی آنها را ندهند.

بدون شک؛ پیوند ناگسستنی میان دو ملّت افغانستان و ایران و حمایت از یکدیگر در مراتب مختلف، دشمن مشترک را وادار نموده است تا وحدت و برادری دو ملّت را با تنوری‌های شوم توطئه هدف قرار دهند. بصیرت فردی آحاد شهروندان دو کشور می طلبد تا با دشمن شناسی و همچنین در صف واحد از برادری و وحدت میان دو ملت افغانستان و ایران دفاع نمائیم.

خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا