آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهمزنانغذاکودکان

مقام چینایی در کابل: سراسر افغانستان یاس و گرسنگی را تجربه می‌کنند

خبرگزاری دید: ما چن گوانگ، مشاور امور اقتصادی و بازرگانی سفارت چین در افغانستان، گفته است که «تمام جوامع در سراسر افغانستان یاس و گرسنگی را تجربه می‌کنند». در همین حال هسیائو وی‌لی مدیر برنامه جهانی غذا در افغانستان می‌گوید: افغانستان، کانون گرسنگی در جهان است و بیش از سه چهارم مردم در سراسر این کشور نمی‌توانند رژیم غذایی مغذی داشته باشند و دچار سوءتغذیه می‌شوند.

مقام چینایی در کابل: سراسر افغانستان یاس و گرسنگی را تجربه می‌کنند

ما چن گوانگ مشاور امور اقتصادی و بازرگانی سفارت چین در افغانستان امروز( ۲۶ میزان) طی مراسمی در کابل وعده داده است که چین به همکاری با برنامه جهانی غذا برای ارایه کمک‌های غذایی به خانواده‌های گرسنه افغانستان که به کمک نیاز دارند، ادامه خواهد داد.

در همین حال؛ برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) می‌گوید که به کمک دولت چین این سازمان توانست در ماه‌های گذشته به حدود ۲۵۰ هزار نفر که دچار ناامنی غذایی هستند، کمک کرده است.
این سازمان می‌گوید که کمک چین در لحظه حساسی صورت گرفت، چون برنامه جهانی غذا با کمبود بودجه در افغانستان مواجه است.
سال گذشته، برنامه جهانی غذا مجبور به قطع کمک‌های ۱۰ میلیون نفر شد و تابستان امسال به دلیل ادامه بحران بودجه، ۱۱ میلیون نفر کمک‌های غذایی اضطراری دریافت نکردند.
این امر شامل بیش از ۲ میلیون مادر و فرزندان‌شان می‌شود که هیچ غذایی برای مبارزه با سوء‌تغذیه دریافت نکرده‌اند.
خانواده‌ها در سراسر این کشور برای گذراندن ماه‌های زمستان به کمک‌های غذایی اضطراری مستمر نیاز دارند.
به دولت کمک چین، برنامه جهانی غذا توانست بیش از ۲ هزار تن مواد غذایی، از جمله آرد گندم غنی شده و روغن نباتی، نخود فرنگی و نمک را تهیه کند که بین بیش از ۳۵ هزار خانواده یا نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر در سراسر کشور توزیع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا