آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجهانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌هامنطقه

فلسطینیان: حماس فقط سنوار نیست؛داعیهٔ یک ملت است

خبرگزاری دید: در خرابه‌های خان یونس، در غزه، فلسطینی‌ها در واکنش به شهادت یحیی السنوار رهبر حماس گفته‌اند که مرگ سنوار تأثیری بر روند جنگ با اسرائیل نخواهد داشت و آنها به مبارزه خود ادامه خواهند داد. عدنان عاشور یکی از باشندگان غزه در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می‌کند مرگ سنوار بر حماس تأثیر خواهد گذاشت گفت: «امیدوارم نه. ان‌شاءالله.» و در ادامه افزود: «بگذارید توضیح بدهم: حماس فقط سنوار نیست… داعیهٔ یک ملت است.»

فلسطینیان: حماس فقط سنوار نیست؛داعیهٔ یک ملت است

به نقل از بی‌بی‌سی این گفت‌وگوها را خبرنگاران آزاد محلی مورد اعتماد برای بی‌بی‌سی انجام دادند، چون اسرائیل به گزارش‌گران بی‌بی‌سی اجازه نمی‌دهد وارد غزه شوند، مگر در مأموریت‌های خبرنگاری نادر و آن زیر نظارت ارتش رژیم اسرائیل.

داکتر رمضان فارس، از باشنده‌های خان یونس می‌گوید: «ادامهٔ «جنگ [در برابر اسرائیل] به [یحیی] سنوار، [اسماعیل] هنیه یا [خالد] مشعل (رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج) بستگی ندارد و نه هم به رهبر یا مقام دیگری.

«این جنگی است [برای مقاومت] در برابر نابود کردن مردم فلسطین، آن‌گونه که همه می‌دانیم و می‌فهمیم. مسأله بزرگتر از سنوار یا هرکس دیگری است.»

عدنان عاشور، دیگر باشندهٔ غزه گفت که اسرائیل «تنها دنبال ما نیست. آنها می‌خواهند تمام خاورمیانه را از خود کنند. آنها در لبنان، سوریه و یمن می‌جنگند… بیش از یک قرن است که این جنگ بین ما» و آنها ادامه دارد «از ۱۹۱۹ به این سو.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا