آخرین اخباراسلایدشوتحلیلجهانمنطقه

“سنوار” مبارزی برای همه‌ی اسلام و انسانیت

خبرگزاری دید: مبارزه یحیی سنوار تنها در دفاع از غزه و فلسطین نبود بلکه دفاع از کل اسلام در برابر کل باطل، تجاوز، اشغالگری و بی گناه‌کشی بود. این سردار بزرگ اسلام با خون خود سند عزت و سربلندی جبهه مقاومت و حق در برابر باطل را امضاء کرد و به مقاومتگران روحیه مضاعف بخشید.

"سنوار" مبارزی برای همه‌ی اسلام و انسانیت

یحیی سنوار که پس از ترور اسماعیل هنیه رهبری گروه مقاومت فلسطین (حماس) را به عهده گرفته بود در حمله زمینی اخیر ارتش رژیم اسرائیل به شهادت رسید. اگرچه سردار مقاومت، یحیی سنوار، در درگیری مستقیم با سپاه ددمنش رژیم اسرائیل و در حالیکه تفنگش را در دست داشت به شهادت رسید و زندگی جاودانه یافت، اما شهادت وی بیانگر یک درد و رنج بزرگ در جامعه اسلامی را با صدایی بلند فریاد زد، فریادی که با برخورد هر گلوله صهیونیزم بر سینه مجاهدی بزرگ از جنس یحیی سنوار زنده‌تر از قبل و البته سوزناک‌تر در فضا طنین انداز شد.

این فریاد، فریاد مطلومیت فلسطین، غزه، لبنان، سوریه، یمن، محور مقاومت و در کل جهان اسلام در برابر وحشی‌گری های رژیم اسرائیل و حامیان اصلی صهیونیزم جهانی یعنی امریکا و غرب بود. مجاهد بزرگ و سردار سرافراز اسلام، یحیی سنوار، شجاعانه به میدان رفت و تمام خشم خود را بر مرمی‌های تفنگش نشاند و سینه‌های کثیف سپاه رژیم جعلی اسرائیل را نشانه رفت، شکوه این مبارزه به حدی بود که ارتش اسرائیل از ترس جان خود یک لشکر را به سوی یحیی سنوار گسیل داشت و این شلیک ناجوانمردانه تانک‌ها بود که سردار دلیر مقاومت و مدافع راستین اسلام را از پای درآورد.

یحیی سنوار تا آخرین قطره خون و تا آخرین گلوله تفنگش برای دفاع از خاک و سرزمینش فلسطین جنگید و آسمانی شد؛ شهادت وی در وضعیتی صورت گرفت که نامش را برای همیشه در قلوب تمام عدالتخواهان و آزادگان دنیا جاودانه نمود.
مبارزه یحیی سنوار تنها در دفاع از غزه و فلسطین نبود بلکه دفاع از کل اسلام در برابر کل باطل، تجاوز، اشغالگری و بی گناه‌کشی بود. این سردار بزرگ اسلام با خون خود سند عزت و سربلندی جبهه مقاومت و حق در برابر باطل را امضاء کرد و به مقاومتگران روحیه مضاعف بخشید؛ شهادت یحیی سنوار اما از سویی هم مظلومانه بود و در شرایطی اتفاق افتاد که تنها سه نفر با یک لشکر درافتاده بودند و این خود اوج بی تفاوتی کشورهای اسلامی در کل و کشورهای عرب مسلمان به طور خاص در قبال مساله فلسطین را نشان می دهد: ملاحظه گری‌های کشورهای اسلامی عرب و سرسپردگی حاکمان آنها به امریکا و غرب به همان اندازه در شهادت یحیی سنوار نقش داشت که حمایت تمام قد امریکا و غرب از اسرائیل نقش داشت.

آنچه امروز در فلسطین و لبنان اتفاق می‌افتد، خون‌های پاک مسلمانانی که در لبنان و فلسطین به دست چنگال‌های کثیف رژیم اسرائیل ریخته می‌شود و تمام وحشیگری‌ها و مظلوم کشی‌های اسرائیل بیش از آنکه قدرت اسرائیل را نشان دهد، بی تفاوتی و خیانت کشورهای مسلمان عرب را نشان می دهد؛ محاهد بزرگ، یحیی سنوار، با شهادتش به کشورهای اسلامی عربی خواب رفته نشان داد در آینده‌ای نه چندان دور، چوب اعتماد خود به رژیم اسرائیل و سکوت در برابر رژیم زن و کودک‌کش صهیونیستی را خواهند خورد، اینکه اگر رژیم امروز در فلسطین متوقف و شکسته نشود، در آینده برای کل اسلام چنگ و دندان تیز خواهد کرد.
جنگ امروز غزه و لبنان در حقیقت جنگ اسلام و صهیونیزم یهودی ست که برای نابودی اسلام قسم خورده است؛ جنگ دو تفکر است، یکی تفکر اسلامی و انسانی عدالت خواهی و آزادی خواهی و دیگری تفکر صهیونیزم ضد اسلامی‌ست. شهادت یحیی سنوار ثابت کرد مادامیکه مکتب مقاومت مظلوم باشد، حقارت کشورهای اسلامی و زورگویی و جنایت اسرائیل و هم پیمانانش ادامه خواهد داشت؛ همان داستانی که در جنگ اعراب علیه اسرائیل در گذشته اتفاق افتاد و شش روزه گلیم توان و قدرت کشورهای عرب مسلمان طرف جنگ جمع شد.

سلیمان صابر- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا