آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرخبر های مهممنطقه

مجاهد: اعضای داعشی‌ که در قتل‌‌عام شیعیان دایکندی در غور دست داشتند از پا درآمدند

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست یک‌شنبه‌شب، ۲۹ میزان، در اعلامیه‌ای از عملیات بالای مخفی‌گاه‌های داعش در ولایت غور افغانستان خبر داده است. مجاهد گفته که در این عملیات یک گروه از داعشی‌ها که شماری از هموطنان ملکی شیعه را در سال روان در مرکز غور به شهادت رسانده بودند، کشته‌ شده و مقداری از سلاح، مهمات، بم‌های دستی و مواد منفجره نیز به دست آمده‌است.

مجاهد: داعشی‌های که در قتل‌ عام شیعیان دایکندی در غور دست داشتند از پا درآمدند

به گفته‌ی مجاهد، این گروه در چندین حملات در غور، کابل و بامیان نیز دست داشته اند.

سخن‌گوی حکومت سرپرست نیز گفته است” از هفتهٔ گذشته به این‌سو، عملیات نیروهای مجاهدین خاص امارت اسلامی علیه آنان آغاز شد و به یاری الله متعال، در نتیجهٔ عملیات، تعدادی از اعضای این گروه گرفتار شده و به جرم‌های خود اعتراف کردند.”

مجاهد افزوده است که این عملیات در منطقهٔ مارکو از مربوطات مرکز غور، بر یکی از مخفی‌گاه‌های آنان انجام شده که در نتیجه، رهبر این گروه و یکی دیگر از اعضای مهم آنان کشته شدند.

به‌گفته‌ی مجاهد، این افراد مستقیم از مرکزهای داعش در بلوچستان رهبری شده و تمام حملات خود را به هدایت مستقیم رهبری شاخهٔ خراسان داعش در بلوچستان انجام می‌دادند.

مجاهد در حالی از سرکوب این گروه در افغانستان خبر می‌دهد که پیش از این مسوولان حکومت سرپرست بارها از نابودی داعش در افغانستان خبر داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا