آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجنگجهان

جنگنده های روسیه معادله درگیری ایران و اسرائیل را تغییر می‌دهد

خبرگزاری دید: به نقل از نشریه بیزینس اینسایدر، روسیه در حال بررسی افزایش حمایت نظامی خود از ایران با تسلیحات پیشرفته‌تر است؛ اقدامی که می‌تواند به تشدید تنش میان ایران و اسرائیل منجر شود.

ایران به‌دنبال موشک‌های مدرن ضد کشتی، سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته و جنگنده‌های پیشرفته سوخو ۳۵ می‌باشد.

ایران، سفارش خرید جنگنده‌های پیشرفته سوخو ۳۵ را داده و در تلاش برای دستیابی به سامانه‌های پدافند هوایی اس ۴۰۰ است تا بتواند در برابر موشک‌ها و نیروی هوایی پیشرفته اسرائیل مقابله کند. اگر این معاملات نهایی شود، قابلیت‌های نظامی ایران به‌شدت تقویت خواهد شد.

جاستین برانک، پژوهشگر ارشد موسسه خدمات متحد سلطنتی انگلستان می‌گوید: تحویل جنگنده سوخو ۳۵ به ایران در تعداد قابل‌توجه، آموزش پیلوت، ایجاد زیرساخت‌های لازم و تأمین تجهیزات پشتیبانی، همگی زمان‌بر خواهند بود.

اسرائیل پس از حمله ایران با بیش از ۱۸۰ موشک بالستیک، ادعای تلافی کرده است. در همین حال، رسانه‌های ایرانی به‌طور غیرمستند بیان کرده‌اند که روسیه تاکنون یک اسکادران جنگنده سوخو ۳۵ و تعدادی سامانه اس ۴۰۰ به ایران تحویل داده است. شواهدی هم وجود دارد که نشان می‌دهد ایران ممکن است به‌زودی این جنگنده‌های نسل چهارم را دریافت کند.

آنتون مارداسوف، پژوهشگر مؤسسه خاورمیانه، اعلام کرده که توافق فروش جنگنده‌های سوخو ۳۵ به ایران نهایی شده است؛ زیرا در سپتامبر ۲۰۲۳ روسیه جت‌های آموزشی یاک ۱۳۰ را برای آموزش پیلوت های ایرانی تحویل داده است.

این جنگنده‌ها به ایران امکان ارتقای بخشی از نیروی هوایی قدیمی خود را می‌دهند که از اوایل دهه ۱۹۹۰ به‌روزرسانی نشده و توانایی این کشور در دفاع از حریم هوایی را تقویت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا