آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرحکومتخبر های مهمفرهنگ و دانش

مولوی عبدالکبیر: به مشکلات فراروی مکاتب خصوصی کشور رسیدگی می‌کنیم

خبرگزاری دید: مولوی عبدالکبیر ، معاون سیاسی رئیس الوزاری حکومت سرپرست در دیدار با مسئولان اتحادیه مکاتب خصوصی وعده سپرده است که در خصوص رفع مشکلات پیش‌روی اتحادیه مکاتب خصوصی کشور با آنها همکاری خواهد نمود.

مولوی عبدالکبیر: به مشکلات فراروی مکاتب خصوصی کشور رسیدگی می‌کنیم

ارگ امروز سه شنبه ( ا عقرب} با انتشار خبرنامه‌ای از دیدار مسئولان اتحادیه مکاتب خصوصی با معاون رئیس الوزاری حکومت سرپرست خبر داده است. در این دیدار مسئولان اتحادیه مکاتب خصوصی کشور مشکلات‌شان را با مقام اداره حکومت سرپرست شریک ساخته و در راستای حل موضوعات پیشنهاد شده، خواستار همکاری حکومت سرپرست شده اند.

مسوولان این اتحادیه گفته‌اند که در حال حاضر حدود سه‌هزارو ۷۵۰ مکتب خصوصی در کشور فعالیت دارد که بیشتر از یک‌ونیم میلیون دانش‌آموز، تحت برنامه آموزش در مکتب‌های خصوصی هستند.

بر اساس خبرنامه‌ی ارگ، اعضای این اتحادیه در این دیدار گفته‌اند که مکتب‌های خصوصی دوشادوش مکتب‌های دولتی در کشور فعالیت دارند و نیازمند توجه جدی به رفع مشکلات‌شان از سوی حکومت سرپرست هستند.

در همین حال مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با ستایش از فعالیت مکتب‌های خصوصی در کشور، وعده هرنوع همکاری و حل مشکلات شان را نیز داده است.

این در حالی است که پس از تسلط دوباره امارت اسلامی در افغانستان، به دلیل تعطیلی صنف‌های بالاتر از ششم مکاتب در کشور، مکتب‌ها و دانش‌گاه‌های خصوصی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

در همین حال بر اساس اعلام نهادهای بین المللی طی ۳ سال اخیر و با وضع محدودیت‌های تحصیلی حکومت سرپرست بر دختران، تا کنون بیش از دو و نیم میلیون محصل دختر از تحصیل بازمانده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا