آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمدسته بندی نشدهصحت

شهاب‌الدین دلاور: شهروندان به دلیل مشکلات اقتصادی توان معالجه بیماری‌های خود را ندارند

خبرگزاری دید: شهاب الدین دلاور سرپرست جمعیت هلال احمر افغانستان با نگرانی از وضعیت بد اقتصادی شهروندان کشور گفت: بسیاری از کسانی که به بیماری چشم مبتلا هستند به نسبت مشکلات اقتصادی، توان تداوی و معالجه ندارند.

شهاب‌الدین دلاور: شهروندان به دلیل مشکلات اقتصادی توان معالجه بیماری‌های خود را ندارند

شهاب الدین دلاور، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانستان امروز سه‌شنبه، اول عقرب، در مراسم آغاز فعالیت موسسه خیریه عربستانی البصر درکابل گفت: قرار است این کودکان به گونه‌ی رایگان تحت تداوی قرار می گیرند.

در همین حال جمعیت هلال احمر افغانستان می‌گوید بیش از هشت هزار کودک مبتلا به بیماری چشم در افغانستان، از سوی یک موسسه خیریه عربستان سعودی، در کابل تحت تداوی قرار می‌گیرند.

رضوان الله بلوچ، نماینده موسسه خیریه البصر عربستان سعودی نیز در این مراسم گفت: این نهاد ۲۰ سال است که در افغانستان فعالیت می‌کند که پس از مدتی عدم فعالیت در افغانستان دوباره به کار خود آغاز نموده است و قرار است سر از امروز، نزدیک به ده هزار تن از بیماران چشم را در شفاخانه مربوط به جمعیت هلال احمر افغانستان در کابل، تداوی کنند.

آقای بلوچ افزود: بر اساس آمارهای اداره صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر افغانستان، حدود ۳٫۲ میلیون کودک زیر پنج سال و ۸۴۰ هزار زن باردار در کشور، از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.

به گفته‌ی بلوچ، پکتیا و قندهار، از جمله ولایت‌ها در سطح افغانستان است که بیشترین افراد مبتلا به بیماری چشم را دارند.

در همین حال شماری از بیماران با استقبال از این اقدام، می گویند که به دلیل مشکلات اقتصادی، تا کنون نتوانسته‌اند به داکتر مراجعه کنند.

آنان از حکومت خواهان ایجاد فرصت‌های تداوی برای سایر بیماران هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا