آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثعلم و دانشفناوری و اطلاعات

متا برای تشخیص افراد واقعی از هوش مصنوعی، چهره کاربران را اسکن می‌کند

خبرگزاری دید: متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، اعلام کرد که از فناوری اسکن چهره به‌عنوان روشی جدید برای شناسایی تبلیغاتی که هویت افراد مشهور را جعل کرده‌اند، استفاده می‌کند.

متا در حال آزمایش ابزارهای جدید تشخیص چهره است که می‌تواند به کاربران کمک کند تا به سرعت حساب‌های مختل‌شده خود را بازیابی کنند و با کلاهبرداری‌های جعلی که به نام افراد مشهور انجام می‌شود، مقابله کنند.

این شرکت اعلام کرده است که برنامه‌ای برای ارائه ویژگی‌های آزمایشی دارد که می‌تواند چهره کاربران را اسکن کرده و هویت آن‌ها را با مقایسه عکس‌های پروفایلشان در فیس‌بوک و اینستاگرام تأیید کند.

هدف اولیه استفاده از این ابزارها حفاظت از افراد مشهور و عادی در برابر تبلیغات جعلی است که با جعل هویت افراد، کاربران را فریب می‌دهند تا به وب‌سایت‌های کلاهبرداری سر بزنند.

متا در حال حاضر از فناوری‌های خودکار مانند یادگیری ماشین برای شناسایی محتوایی که سیاست‌هایش را نقض می‌کند استفاده می‌کند، اما می‌گوید که تشخیص تبلیغات جعلی می‌تواند دشوار باشد.

متا پیشتر فناوری تشخیص چهره را در فیس‌بوک برای شناسایی و برچسب‌گذاری کاربران در عکس‌ها و ویدیوها ادغام کرده بود. این ویژگی در سال ۲۰۲۱ پس از یک نبرد طولانی در زمینه حریم خصوصی متوقف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا