آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانخبر های مهممنطقه

پوتین: امیدوارم غرب هشدارم را «شنیده باشد»

خبرگزاری دید: ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفته که امیدوار است غرب هشدار او را درباره خطر جنگ مستقیم با ناتو در صورتی که به اوکراین اجازه دهد از سلاح‌های دوربرد علیه روسیه استفاده کند، شنیده باشد. پوتین تهدید اولیه را در ماه سپتمبر پس از آن که بریتانیا و ایالات متحده اجازه دادند کی‌یف از سلاح‌های دوربرد علیه اهداف روسیه استفاده کند، مطرح کرد و هشدار داد که این امر ناتو را در «جنگ» با مسکو قرار می‌دهد.

پوتین: امیدوارم غرب هشدارم را «شنیده باشد»

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز یکشنبه(۶ عقرب) در اظهاراتی به خبرنگار تلویزیون دولتی در پاسخ به این پرسش که آیا غرب به هشدار او گوش داده، گفته است: «آن‌ها چیزی در مورد آن به من نگفتند، اما امیدوارم شنیده باشند.»
نیروهای اوکراینی نمی‌توانند به تنهایی از این سلاح‌ها استفاده کنند. تنها متخصصان کشورهای ناتو می‌توانند این کار را انجام دهند، زیرا آن‌ها به اطلاعات فضایی نیاز دارند که طبیعتاً اوکراین از آن برخوردار نیست.
به نقل انسایدر، ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست به متحدان غربی‌اش فشار می‌آورد تا اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد علیه اهدافی در عمق خاک روسیه را بگیرد و استدلال می‌کرد که این اقدام مسکو را برای دستیابی به صلح «انگیزه» می‌دهد.
مقامات غربی ماه گذشته نشان دادند که تصمیم در این مورد قریب‌الوقوع است، اما کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا و جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، بعداً در بحبوحه تهدیدهای شدید مسکو آن را به تعویق انداختند.
بایدن هشدار پوتین را نادیده گرفت و مقامات امریکایی گفتند که این موشک‌ها احتمالاً تفاوت محدودی در کمپین اوکراین ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا