آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمسیاست

عباس استانکزی با اعتراف به وجود اختلاف‌نظرها بر اطاعت از قندهار تأکید کرد

خبرگزاری دید: عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست، اخبار منتشر شده مبنی بر وجود اختلافات میان اعضای این گروه را «شایعات منفی رسانه‌ها» خواند. وی بار دیگر تأکید نمود هیچ اختلافی میان طالبان وجود ندارد و همه از بزرگ تا کوچک از رهبرشان اطاعت میکنند.

عباس استانکزی با اعتراف به وجود اختلاف نظرها بر اطاعت از قندهار تأکید کرد

معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست روز گذشته ( ۶ عقرب) در نشستی در کابل با اذعان به اینکه در هر اداره‌ای اختلاف‌نظر وجود دارد افزود: تا کنون در هیچ حکومتی در افغانستان، کسی به اندازه رهبر طالبان «تسلط و کنترول» نداشته است

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که به صورت واضح، در رابطه به مسایلی همچون تحصیل دختران و انحصار قدرت، اختلافاتی میان اعضای حکومت سرپرست وجود داشته است.

عباس ستانکزی روز گذشته نیز باری دیگر به مهیا شدن زمینه تحصیل دختران تاکید کرد در حالی که خالد حنفی؛ وزیر امربالمعروف طالبان می‌گوید: مجاز نیست که زن بالغ در هنگام نماز به زن بالغ دیگر «الحمدالله و سبحان الله» بگوید چه رسد به اینکه آواز بخواند.

سراج الدین حقانی؛ وزیر امور داخله طالبان نیز در سال ۱۴۰۱، از انحصار قدرت در طالبان انتقاد کرد و گفت بود که «وضع کنونی قابل قبول نیست».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا