آخرین اخباراسلایدشوافغانستانزندگی

فراغت ۱۲۰ جوان از آموزش‌های فنی و حرفوی در پروان؛ آنان خواهان فرصت‌های کاری هستند

خبرگزاری دید: وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست می‌گوید حدود ۱۲۰ جوان که شامل برنامه‌های فنی و حرفوی این وزارت در پروان بودند، طی مراسمی فارغ شدند. در همین حال، شماری از جوانانی که از این رشته‌ها فارغ شده‌اند، خواهان ایجاد فرصت‌های کاری و اشتغال‌زایی از سوی حکومت هستند.

فراغت 120 جوان از آموزش‌های فنی و حرفوی در پروان؛ آنان خواهان فرصت‌های کاری هستند

سمیع الله ابراهیمی، سخن‌گوی وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست گفت، این جوانان در بخش‌های کمپیوتر، ترمیم مبایل و خیاطی حدود شش ماه آموزش‌های عملی و نظری دیده بودند که اکنون فارغ و رسما وارد بازار کار می‌شوند.

مولوی محمد زاهد، معین کار این وزارت گفته است امارت اسلامی به هدف کاهش سطح بی‌کاری، در بخش‌های گوناگون تلاش می‌کند و این وزارت نیز متعهد بر عملی کردن کنفرانس ملی کار که در آن بر رسیدگی به مشکلات بی‌کاری، فراهم‌سازی زمینه‌های کاریابی و خودبسندگی هم‌میهنان در سراسر کشور تاکید شده، می‌باشد.

معین این وزارت نیز افزوده است در حال حاضر هزاران جوان در بخش‌های حرفه در کشور مصروف آموزش هستند و سالانه حدود ۲۰ هزار جوان، از رشته‌های مختلف به گونه‌ی مسلکی فارغ و وارد بازار کار می‌شوند.

آنان می‌گویند که باید حکومت برنامه‌های موثری را برای کاهش سطح بی‌کاری در کشور روی دست گیرد و از مهاجرت‌های غیرقانونی نیز جلوگیری صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا