آخرین اخبارافغانستانسیاست

جمعیت اسلامی:

خلیل‌زاد نماینده دولت امریکا نیست/ کسی نمی‌تواند از زور حرف بزند

جمعیت اسلامی در واکنش به اظهارات زلمی خلیل‌زاد سفیر پیشین امریکا در کابل، سخنان آقای خلیل‌زاد را اظهارات شخصی او دانسته و گفته است که وی نماینده رسمی دولت امریکا نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، چندی پیش زلمی خلیل‌زاد عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه امریکا که برای میانجی‌گری و به نوعی تهدید به افغانستان آمده بود، به عطامحمد نور هشدار داده است که نباید کاری کند که نیروهای خارجی مجبور شوند تا تصمیم ارگ ریاست جمهوری را با توسل به زور در ولایت بلخ عملی کنند.
بعد از انتشار اظهارات خلیل‌زاد، جمعیت اسلامی افغانستان در جواب وی، اعلام کرد که این حزب شروط پیشنهادی خود را به ارگ ریاست جمهوری ارایه کرده است، بنابراین اظهارات زلمی خلیل‌زاد نظر شخصی وی است.
جمعیت اسلامی گفته است: «زلمی خلیل‌زاد یک مقام دولتی نیست و از دولت امریکا نمایندگی نمی‌کند و این اظهارات نظر شخصی اوست.»
این حزب با انتشار اعلامیه‌ای تصریح کرد: «هر کسی حق دارد تا درباره مسئله ولایت بلخ اظهار نظر کند اما زلمی خلیل‌زاد برای حل این مسئله از سوی دولت امریکا به کار گماشته نشده است.»
ذبیح‌الله فطرت معاون سخن‌گوی جمعیت اسلامی گفت: «خلیل‌زاد منحیث یک شهروند اظهار نظر کرده است. ماموریتی ندارد و کسی او را برای حل این مسئله نگماشته است.»
گفته شده حزب جمعیت لیستی سه نفری از نزدیکان عطامحمد نور را به حکومت پیشنهاد کرده است، اما هنوز خبری مبنی بر پذیرش این لیست از سوی ارگ منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا