خبرگزاری دید: رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ایران گفت: خدمات بهداشتی و درمانی بدون توجه به تابعیت، به اتباع خارجی و شهروندان ایرانی ارائه میشود.

بابک فرخی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت صحت ایران در اجلاس کشوری مدیران مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاههای علوم پزشکی که بهصورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: حذف هر گروهی از چرخه مراقبتهای سلامت میتواند سلامت کل جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و به همین دلیل، ارائه خدمات بهداشتی به اتباع خارجی نیز بخشی از سیاستهای نظام سلامت ایران است.
وی با اشاره به اینکه کنترل بیماریهای واگیر نیازمند پوشش کامل خدمات سلامت برای همه ساکنان این کشور است، افزود: این رویکرد علاوه بر جنبههای انسانی، از منظر بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع بیماریها نیز ضرورتی انکارناپذیر محسوب میشود.
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ایران تأکید کرد شبکه بهداشت و درمان این کشور در چارچوب قوانین و برنامههای مصوب، خدمات مورد نیاز را به اتباع خارجی همانند شهروندان ایرانی ارائه میدهد تا امنیت سلامت جامعه حفظ و تقویت شود.