خبرگزاری دید: کاظم غریبآبادی، معاون وزیر خارجه ایران و رئیس هیأت مذاکرات فنی، اعلام کرد که گفتوگوهای فنی میان چهار کشور ایران، آمریکا، پاکستان و قطر به پایان رسیده و طرفها بر سر ترتیبات و سازوکار مذاکرات آینده به توافق رسیدهاند.

به گفته او، پس از نشست طولانی کمیته عالیرتبه پیگیری اجرای یادداشت تفاهم که تا بامداد دوشنبه ادامه داشت، جلسات فنی برای تعیین سازوکارهای اجرایی و بیانیه پایانی نیز برگزار شده و تفاهمات لازم حاصل شده است.
بر اساس توافقهای صورتگرفته:
مذاکرات آینده زیر نظر کمیته عالیرتبه و با حضور مقامهای ارشد چهار کشور برگزار خواهد شد.
چهار کارگروه تخصصی در حوزههای پایان تحریمها، مسائل هستهای، بازسازی و توسعه اقتصادی و نظارت و اجرا تشکیل میشود.
ایجاد یک نقطه تماس مشترک برای تسهیل عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز نیز در دستور کار قرار گرفته است.