دهلی نو و کابل برای گسترش همکاریهای تجاری و سرمایهگذاری توافق کردند
خبرگزاری دید: اتاق تجارت و سرمایهگذاری افغانستان و اتاقهای بازرگانی و صنایع هند با هدف تقویت روابط اقتصادی دوجانبه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

این توافق در شهر دهلی نو میان سوراب سانیال، دبیرکل اتاقهای بازرگانی و صنایع هند، و سید محمدکریم هاشمی، رئیس اتاق تجارت و سرمایهگذاری افغانستان، در جریان دیدار هیاتهای تجاری دو کشور به امضا رسیدهاست.
هیات افغانستان به رهبری هاشمی در این سفر با نیرمال کمار میندا، رئیس اتاقهای بازرگانی و صنایع هند، و سایر مسوولان این نهاد دیدار و درباره راههای گسترش تجارت دوجانبه، افزایش سرمایهگذاری و توسعه همکاریها میان بخشهای خصوصی دو کشور تبادل نظر کردند.
براساس این تفاهمنامه، دو طرف بر تقویت همکاریهای نهادی، گسترش ارتباطات میان شرکتها و تسهیل فرصتهای بیشتر برای تجارت و سرمایهگذاری میان افغانستان و هند تاکید کردهاند.
همچنین اتاقهای بازرگانی و صنایع هند اعلام کردهاست که به گسترش روابط اقتصادی و ایجاد زمینههای تازه همکاری میان جامعههای تجاری دو کشور متعهد باقی میماند.