خبرگزاری دید: سازمان ملل متحد هشدار داد که کمبود پزشکان زن در افغانستان به یک بحران جدی تبدیل شده و دسترسی زنان و دختران به خدمات حیاتی درمانی، بهویژه مراقبتهای مادر و نوزاد، را با چالشهای گسترده مواجه کرده است.

.«اولگا چرفکو» از دفتر هماهنگکننده کمکهای بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) پس از سفر به ولایت بامیان اعلام کرد که خروج هر پزشک زن از سیستم درمانی افغانستان، خلأیی ایجاد میکند که در بسیاری از موارد قابل جبران نیست.
وی تأکید کرد که این وضعیت دسترسی زنان و دختران به خدمات درمانی ضروری از جمله مراقبتهای مادران و نوزادان، درمان سوءتغذیه و آموزشهای بهداشتی را به شدت محدود کرده است.
سازمان ملل هشدار داده است که ادامه این روند میتواند پیامدهای جدی برای سلامت عمومی در افغانستان به همراه داشته باشد.