آخرین اخبارافغانستانجهانسیاستمنطقه

سرلشکر باقری: توسعه داعش در افغانستان توطیه امریکا است

سرلشکر محمد باقری رییس ستاد ارتش ایران، با اشاره به توسعه قلمرو و ساحه نفوذ داعش در افغانستان آن را توطیه امریکا دانسته و گفته است: ملت افغانستان با این توطیه در حال توسعه امریکایی‌ها مقابله خواهد کرد.

به نقل از ایرنا، سرلشکر محمد باقری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از پژوهشگران برتر نیروهای مسلح کشورش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:« امریکایی‌ها اینگونه وانمود می‌کنند که به بهانه مقابله با تنش در منطقه جنوب غرب آسیا حضور دارند؛ بر این اساس اگر منطقه آرام باشد، قاعدتاً باید آن‌ها ارتش خود را جمع کنند و بروند تا کشورهای منطقه خودشان امنیت منطقه را تامین کنند.»
وی افزود: امریکایی‌ها وقتی که دیدند در عراق و سوریه، داعش و گروه‌های سازمان یافته تروریستی جایگاه و سرزمین تصرفی را از دست دادند، آن‌ها را به افغانستان منتقل کردند و ما اکنون شاهد انفجار، ترور و جنایات در این کشور هستیم.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادامه داد: اعتقاد داریم این توطیه امریکایی‌ها در حال توسعه است و ملت عزیز و همسایه ما یعنی افغانستان، دست در دست هم با آن مقابله خواهند کرد و ان‌شالله شاهد آن خواهیم بود که هیچ یک از گروه‌های تروریستی و دست‌نشانده امریکا در منطقه حضور نداشته باشند.
گفتنی است که جمهوری اسلامی ایران به شدت مخالف حضور امریکا در منطقه است و آن کشور را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا