آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

غنی در هرات بر کلمه افغان تاکید کرد:

افغان بودیم، افغان هستیم و افغان خواهیم بود!

مراسم توزیع اسناد ملکیت برای پنجصد تن از باشنده‌گان شهرهرات از طریق برنامه ثبت ملکیت‌های رسمی، توسط رییس جمهور کشور امروز در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی_هرات، برگزار شد.
رییس جمهور غنی در این مراسم در کنار اشاره به سایر مسایل گفت: افغان بودیم، افغان هستیم و افغان خواهد بودیم.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی در نخست به اوضاع فعلی کشور پرداخت و گفت: در حالی که مردم افغانستان در جشن تاپی مصروفند، کشته و زخمی شدن رویدادهای خونین کابل، هلمند و فراه را تسلیت می‌گویم.
او در ادامه اشاره کرد که دشمنان بدانند، عزم و اراده‌ ما برای اجرای برنامه‌های اقتصادی بلند است.
از سویی هم، آقای غنی تعهد یک صدایی مردم هرات، فراه، هلمند و قندهار را در تامین امنیت تاپی و سرمایه‌گذاری سه کشور را روی این پروژه تبریک گفت و همچنان علاوه کرد: وقتی که هرات حرکت کند تمام افغانستان حرکت می‌کند.
رییس جمهور غنی گفت: چهل سال است که زندگی ۵ نسل افغانستان گرفته شده است.
او از ختم بحران‌های میراثی و شروع زندگی عزتمند با اراده ملی سخن گفت.
او تصریح کرد که تهدابی را می‌گذاریم که نسل‌های بعد بگویند رییس جمهوری با جثه کوچک اما اراده قوی با همراهی مردم خود، میراث خوبی گذاشت.
موصوف از اراده قاطع دولت در بخش توزیع سند ملکیت خبر داد و گفت: طبق وعده‌ام، باید مناطق غیر پلان‌گذاری شده نباید وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد که تعهد ما به شما این است که جایداد شما مصئون می‌شود، به سرمایه‌گذاری تان کسی غرض نخواهد داشت و حکومت‌داری وسیله نان داشتن و خانه داشتن مردم است.
رییس جمهور غنی در بخشی از سخنانش تشریح کرد که افغان بودیم، افغان هستیم و افغان خواهد بودیم.
او افزود، رمز وحدت ما هویت و وحدت ملی ماست.
این درحالیست که با ذکر کلمه «افغان» در شناسنامه‌های برقی سروصداهای زیادی از سوی اکثر اقوام غیر پشتون در کشور بلند شده و این اقوام درج کلمه «افغان» را در شناسنامه‌های برقی مساوی با پشتون بودن می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا