آخرین اخبارجهان

اردوغان خطاب به امریکا:

ما از مرزهای خود دفاع می‌کنیم، شما برای چه آمده‌اید

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در کنگره حزب عدالت و توسعه خطاب به امریکایی‌ها و کشورهای غربی می‌گوید که ترکیه از مرزهایش دفاع می‌کند: پاسخ تهدیدات مرزی خود را خواهیم داد و کسی حق ندارد بگوید که چرا از مرزهای خود دفاع می کنیم.
اردوغان در ششمین کنگره عمومی حزبش در «ماراش» ترکیه، بدون این که از کشوری نام ببرد خطاب به امریکایی‌ها گفت: شما از ۱۰ هزار کیلومتر دورتر برای چه به اینجا آمده‌اید؟ در حالی که ما وظیفه داریم که از مرز ۹۱۱ کیلومتری خود محافظت کنیم.
به نقل از آناتولی، رییس جمهور ترکیه با تاکید بر ادامه عملیات ارتش آن کشور در عفرین سوریه افزود: « برخی افراد بی وجدان، بی‌اخلاق و بی‌ادب ادعا می‌کنند که نیروهای ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، در حالی که چنین صفتی در خون ما نیست، ولی در خون شما هست.»
رییس جمهور ترکیه در مورد جنگ در سوریه و حضور امریکایی‌ها در این جنگ تصریح کرد: آن‌ها با مشاهده ضعف خود در میدان نبرد، شروع به تبلیغات منفی و افترا علیه ترکیه در سراسر جهان کرده‌اند، اما سودی از آن نخواهند برد و این اخبار جعلی و اکاذیب مانند یخ زیر آفتاب، ذوب خواهد شد.
گفتنی است که نیروهای مسلح ترکیه در منطقه عفرین سوریه علیه نیروهای کردی که به باور این کشور علیه امنیت ملی ترکیه اقدام می‌کنند وارد جنگ شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا