آخرین اخبارافغانستانسیاست

نبیل: چند عضو کلیدی حکومت به دلیل رابطه داشتن با «ISI» اخراج می‌شود

رحمت الله نبیل رییس سابق اداره امنیت ملی کشور فاش کرد به زودی چند نفر از اعضای کلیدی حکومت وحدت ملی به دلیل داشتن روابط نزدیک با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان«ISI» برکنار خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نبیل در توئیتر خود نوشت: براساس برخی منابع، دست کم سه نفر از اعضای کلیدی حکومت وحدت ملی به دلیل داشتن روابط نزدیک و مخفیانه با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان یا اخراج و یا مجبور به استعفا خواهند شد.
در ادامه این توئیت آمده است: براساس شواهد، ظاهراً این استراتژیست‌ها در تضعیف حکومت وحدت ملی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود دست داشتند.
نبیل پیش از این نیز اظهارات افشاگرانه‌ای درباره سیاست‌های حکومت وحدت ملی و تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ داشت و اخیراً نیز ممنوع‌الخروج شده بود.
با این حال، این حکم زمانی صادر شد که این مقام سابق دولت در خارج از کشور حضور داشت و چندی پس از رسانه‌ای شدن این خبر، دادستانی کل فرمان ممنوع‌الخروج شدن وی را لغو کرد.
نبیل که رهبری «محور مردم افغانستان» را به عهده دارد، اخیراً نیز در پیامی اعلام کرد که معصوم استانکزی رییس کنونی امنیت ملی در پیامی به وی هشدار داده تا فعالیت‌های حزبش را کاهش دهد.
گفتنی است که آقای نبیل پیش از این گفته بود از سوی حلقات خاصی در حکومت تهدید شده و مجبور به خاموشی می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا