آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ: پیشنهاد کوریای شمالی «صادقانه» است

رییس جمهوری امریکا از تحریم‌های وضع شده علیه «پیونگ‌یانگ» به عنوان یکی از عواملی نام برد که منجر به طرح پیشنهاد مذاکره از سوی کوریای شمالی شده است.
به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا بر این باور است که پیشنهاد کوریای شمالی برای مذاکره بر سر تسلیحات هسته‌ای این کشور «صادقانه» است.
رییس جمهوری ایالات متحده در عین حال از تحریم‌های وضع شده علیه پیونگ‌یانگ به عنوان یکی از عواملی نام برد که منجر به طرح پیشنهاد مذاکره از سوی کوریای شمالی شده است.
ترامپ ضمن «بسیار مثبت» دانستن اظهارات اخیر مقامات دو کوریا در پاسخ به پرسشی در مورد پیش شرط‌های احتمالی واشنگتن برای مذاکره با کوریای شمالی گفت:« نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم. خواهیم دید چه پیش می‌آید.»
همزمان با این سخنان، مایک پنس معاون دونالد ترامپ تاکید کرد واشنگتن به اعمال «حداکثر فشار» بر پیونگ‌یانگ ادامه خواهد داد.
به گفته معاون رییس جمهوری امریکا، تا زمانی که واشنگتن شواهدی مبنی بر برچیده شدن تسلیحات هسته‌ای کوریای شمالی مشاهده نکند «تمام گزینه‌ها» برای مقابله با این کشور بررسی خواهد شد.
تنها ساعاتی پس از اظهارات روز سه شنبه دونالد ترامپ در کاخ سفید، وزارت خارجه امریکا از وضع تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه کوریای شمالی خبر داد. بنا به اعلام این وزارتخانه، این تحریم‌ها به دلیل استفاده کوریای شمالی از نوعی ماده شیمیایی مرگبار برای «قتل» کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کوریای شمالی صورت گرفت. واشنگتن مدعی است پیونگ‌یانگ برای «قتل» کیم جونگ نام از ماده «وی ایکس» که نوعی جنگ افزار شیمیایی محسوب می‌شود، استفاده کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا