آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

ظریف: چرخبال‌های امریکایی داعشیان را انتقال می‌دهد


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در «انستیتوت مطالعات راهبردی» گفته است که امریکا به گونه مستقیم از داعش حمایت کرده و چرخبال‌های امریکایی داعشیان را از شرق افغانستان به نقاط نامعلوم انتقال می‌دهند.
به گفته ظریف، امریکا جنگجویان داعش را در افغانستان کمک می‌کند تا با این کار هراس‌افگنی را در منطقه دامن بزند و همسایه‌گان افغانستان را تهدید کند.
به گزارش خبرگزاری دید، جواد ظریف وزیر خارجه ایران دردیدارش ازپاکستان می‌گوید که چرخبال‌های امریکایی، جنگجویان داعش را از ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار به بخش‌های نا معلومی انتقال می‌دهند.
وزیر خارجه ایران، در اسلام آباد می‌گوید که تهران اطلاعات استخباراتی دراختیار دارد که نشان می‌دهد چرخبال‌های امریکایی ازولسوالی ده بالای ننگرهار جنگجویان داعش را به بخش‌های نامعلوم انتقال می‌دهند.
آقای ظریف هشدار می‌دهد که هیچ کشور نمی‌تواند با تلاش برای نا امن ساختن کشور دیگر امنیت خودش را تامین کند.
ظریف گفته است:« این خیال وهم است که امنیت را با پول خرید. این خیال وخیال است که امنیت را به بهای نا امن ساختن دیگران به دست آورد. اکنون ما دریک جهان متفاوت زنده‌گی می‌کنیم.»
این نخستین باری نیست که ایران به گونه مستقیم ایالات متحده را به انتقال جنگجویان داعش ازیک بخش به بخش دیگر افغانستان متهم می‌سازد.
با این همه، برخی از احزاب و آگاهان سیاسی در افغانستان دیدگاه شبیه ایران دارند و امریکا را به حمایت از گروه داعش متهم می‌کنند.
پیش از این روسیه گفته بود که چرخبال‌های ناشناس جنگجویان داعش را در افغانستان جابه جا می‌کنند، ولی وزیر امور خارجه ایران به گونه مستقیم نیروهای امریکایی را متهم به انتقال داعشیان از شرق کشور به بخش‌های دیگر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا