آخرین اخبارجهانسیاست

بن سلمان با رهبران یهود دیدار کرد

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ادامه سفر خود به ایالات متحده، روز چهارشنبه در نیویارک با رهبران گروه‌های یهودی دیدار کرد.
بنا به اعلام سفارت عربستان در امریکا ولیعهد عربستان هم‌زمان با دو مقام کلیسای کاتولیک و سه شخصیت از گروه‌های یهودی ملاقات کرده است.
به نقل از یورنیوز، در بیانیه سفارت عربستان آمده است:« این دیدار تاکیدی است بر ارتباطی که بین انسان‌ها به ویژه پیروان ادیان برقرار است. این دیدار اهمیت رواداری، هم‌زیستی و همکاری با یکدیگر برای آینده کل بشریت را نشان می‌دهد.»
ملاقات روزچهارشنبه، اولین دیدار رسمی محمد بن سلمان با رهبران یهودی بود. با این حال این ملاقات اولین دیدار یک مقام سعودی با یک رهبر یهودی نبود. ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان بارها با مارک اشنایدر خاخام ساکن نیویارک دیدار کرده بود.
خاخام ریچارد جاکوبز رییس اتحادیه اصلاح یهودیت، خاخام استیون ورنیک رییس کنیسه متحد محافظه‌کاران یهودی و آلن فگین معاون اجرایی رییس اتحاد یهودیان ارتودوکس سه رهبر یهودی بودند که در دیدار روز چهارشنبه محمد بن سلمان با چهره‌های مذهبی حضور داشتند.
دیدار ولیعهد سعودی و تاکید سفارت این کشور در واشنگتن بر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در کنار همدیگر در حالی است که در عربستان هیچ کلیسا، معبد و کنیسه‌ای وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا