آخرین اخبارجهانسیاست

بن سلمان با گیتس ملاقات کرد؛ ورود آل سعود به هالیوود

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جریان سفر خود به ایالات متحده امریکا، روز جمعه با حضور در منزل بیل گیتس در سیاتل با او دیدار کرد.
محور این دیدار، بررسی زمینه‌های همکاری مشترک عربستان و آقای گیتس در حوزه‌‌های فناوری و توسعه دانش فنی در این کشور بوده است.
بیل گیتس کارآفرین برجسته و میلیاردر معروف امریکایی، موسس شرکت مایکروسافت و «بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس» است.
ولیعهد عربستان همچنین طی سفر خود به سیاتل امریکا، با جف بیزوس بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت آمازون نیز در خصوص سرمایه‌گذاری این شرکت در عربستان برای تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور مذاکره کرده است.
مطابق برنامه اعلام شده برای این سفر، ولیعهد عربستان قصد دارد از سازمان فضایی امریکا( ناسا)، بازدید کند و نیز با حضور در هالیوود با برخی از تهیه کنندگان سینمای امریکا دیدار و مذاکره کند. او همچنین قرار است به دیدار شهردار لاس‌انجلس نیز برود.
محمد بن سلمان که ازدو هفته پیش به ایالات متحده امریکا سفر کرده، پیشتر با دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور نیز در خصوص روابط دو جانبه عربستان و امریکا دیدار و مذاکره کرده بود.
چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان برنامه‌ای برای کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به درآمد نفت و اصلاح ساختار اقتصاد عربستان با هدف متنوع‌سازی زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا