آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

با تیل وسایط نظامی کشور تجارت می‌شود

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش تازه‌ای خود گفته است که به ارزش ده‌ها میلیون دالر از تیل وسایط نیروهای نظامی افغانستان دزدی شده است.



به گزارش خبرگزاری دید، در گزارش تازه سیگار که روز جمعه نشر شد آمده که «دزدی تیل» نیروهای نظامی افغانستان به یک کار و بار «پرمنفعت» مبدل شده است.
سیگار مدعی شده که حد اقل به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دالر تیل از نزد قوای ایالات متحده و قوای امنیتی افغانستان دزدی شده است.
مقامات حکومت افغانستان تا حال به صورت رسمی در مورد گزارش سیگار واکنش نشان نداده‌اند.
در این گزارش همچنین آمده است که دزدی تیل می‌تواند تمویل کننده منابع مالی مورد ضرورت مخالفان مسلح باشد.
صدای امریکا نوشت که یافته‌های سیگار نشان می‌دهد که وزارت دفاع ایالات متحده از سال ۲۰۰۸میلادی تا ۲۰۱۶ حدود ۱۰٫۶ میلیون لیتر تیل برای عملیات نظامی افغانستان که مجموع قیمت آن بیش از ۱۳ میلیارد دالر امریکایی می‌شود، فراهم کرده است.
پنتاگون تخمین می‌کند که قوای امنیتی افغانستان سالانه حدود ۴٫۹ میلیون لیتر تیل نیاز دارند.
در گزارش سیگار آمده است که فرماندهی مشترک انتقال امنیت افغانستان که مربوط وزارت دفاع ایالات متحده است، گزینه‌های تازه را برای توزیع تیل بررسی می‌کند.
به نوشته سیگار، این اقدامات ممکن به برخی از مشکلات مرتبط به دزدی تیل رسیدگی کند، اما در حال حاضر سیستم نظارتی وجود ندارد که تحویل‌دهی تیل به ذخایر تانک و انتقال آن‌را به قوای امنیتی افغانستان کنترول کند.
علاوه بر آن، سیگار گزارش داده است که فرماندهی مشترک انتقال امنیت افغانستان از تکنالوژی‌هایی که قادر است انتقال و تحویل‌دهی تیل را نظارت کند، استفاده نمی‌کند.
گزارش‌های سیگار در حالی یکی پی دیگر در مورد هدر رفتن سرمایه‌ها و ارقام نقدی در افغانستان نشر می‌شود که همواره از سوی حکومت افغانستان رد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا